"Max remélik, hogy ezzel nem csökken számottevõen a biztonság, ellentétben a költségekkel!"
Ha figyelembe vesszuk, hogy pilota csak a fel es leszallasokhoz kell, akkor egy adott repterre letelepitett pilota akar az osszes gepet is viheti. Tehat a reptereken csak annyi pilota kell amennyi gep egyszerre le es felszall. A tobbi iranyitasi feladatot (utvonalkijeloles) az utvonaltervezest vegzo legiiranyitok is elvegezhetik. Veszhelyzetben pedig ha van kapcsolat, akkor a legkozelebbi repter helyi pilotaja viheti le a gepet. Ha nincs kapcsolat, akkor pedig marad a szamitogep tudasa, amihez ugyebar nem kell pilota.
De lehet a gepeken egy minimalis felkeszultseggel rendelkezo felugyelo is, aki normal esetben etelt oszt, de kepes leszallni a geppel ha gond van. (a filmekben altalaban egy legikisero szokta ezt a feladatot elvegezni) Az emlitett szemely nem kell, hogy pilota legyen es nem kell tudnia felszallni sem, csak a veszhelyzeti leszallasra kell felkesziteni es mivel a legtobb veszhelyzetben a pilota amugy sem tud tenni semmit, ezert ezen felugyelok tobb mint 99%-a soha nem fogja hasznalni a tudasat. (a tapasztalat hianya lehet gond, de az ma mar a kereskedelmi pilotaknal sincs meg, sokan meg egy vitorlazot sem tudnak elvezetni)