"De a vita meddõ, mert NINCS ilyen szintû szoftver még, de NEM is utasszállítógépekre akarják most még. Szóval úgy lesz ahogy kvp irta, és ha majd kurva jól megy, akkor repülnek önmaguktól, biztonságosan."
Ez tökre így van.
Majd ha lesz olyan szoftver, ami pl. nem csak autópályán, hanem tökig csúcsforgalomban a körúton is képes lesz elvezetni egy kocsit, akkor talán el lehet gondolkodni, hogy egy sw-re rábizzanak több száz ember életét. Addig ez csak játék.
És amit Molni el kezdet feszegetni az teljesen jogos. Ha olyan képességû gépet akarunk, vagy robotkatonát, vagy akármit, ami egy ember képességeivel felér, vagy azokat meghaladja, az iszonyat sok pénzbe kerül!
Egy ilyen göbzinél ki kell építeni egy globális adatkapcsolati rendszert. Hiszen valszeg a járató fogja irányítani a gépet, és nem úgy mint a légiforgalmi irányítás esetén a körzeti irányító. Csak mert iszonyat sok géptípus van és egy irányító nem érthet mindegyikhez.
Egy gép vezetése közel sem annyi, mint a legtöbb szimulátornál. Hajtómû indít, kigurul, tolóerõ növel, felszáll. Az, hogy mit jelent csak beindítani egy gépet javaslom a DCS: A-10 progit.
Persze erre lehet egy progit írni, ami ezt meg tudja csinálni. De olyat már nehezen, ami akkor is képes ezt végrehajtani, ha valami nem stimmel. Képes mérlegelni, hogy az adott hiba, rendellenesség alapvetõ, vagy fel lehet szállni vele.