Azért ugye nem kell mondanom hogy ez a statisztika egy kalap sz@r a magyarázod mellé meg fõleg.
Elõszõr is indit egy kiemelkedõ nagy értékkel (319) majd az látszik hogy a '80-as években csökken a balesetek a száma, nyilván a kiváló automatizálás miatt, aztán a 90-es években megint nõ a balesetek száma, sõt a '90-es évek közepén majdnem csúcsot dönt, tehát nyilvánvaló hogy a 90-es években nem tudtak jó számítógépeket gyártani sõt majdnem visszaestek a 70-es évek szintjére...
De aztán persze megindul a hatalmas IT fejlõdés mert 2009-ben meg már csak harmada a baleset... Biztos az automatizálás miatt...
Természetesen az üzemanyagár és a repülõk száma, évenkénti járatok száma stb az nem befolyásol ám semmit... Szóval ez a táblázat nulla, ehelyett egy olyan kéne hogy százalékosan melyik évben mennyi zuhant le az összes indult járat függvényében és akkor még mindig nem vettük figyelembe azt, hogy a gépeket is modernizálják mind anyaghasználat tekintentében mind hibák tekintetében.
Magyarán ha a 80-as években lezuhant egy adott tipus néhányszor, akkor azt kielemezték és ha megtalálták a hibát (tipikus: anyagfáradás bizonyos helyeken), akkor azt javitották igy többet már nem zuhant le ugyanazért. Igy aztán egyre kevesebb a hibalehetõség és szerintem a 2000-es években viszonylag kevés új tipus állt forgalomba (vagy akár napjainkban).