Ha toltad a DeS-t és a DaS-t (már pedig miért ne toltad volna), akkor elég keményen visszaköszön a 2 részből összelopkodott tartalom, nyakonöntve erős Bloodborne hatással. Számomra sok benne az önismétlés, ahelyett, hogy jóval több új ötlet lenne benne. Van benne. Nem is vitás, de sokkal több a recycled elem még akkor is, ha át van néha dolgozva, nehogy lázadjon a földműves.
Aztán ott volt poise probléma, amivel sokáig nem törődtek, majd kb. a 8. patchben javítgatták. A Bloodborne hatás miatt rángatós kaszaborgia lett a korábbi taktikusabb harcokból. Nekem nem egyszer a Devil May Cry és a Bayonetta ugrott be a gameplay-ről, ami számomra rossz ómeg egy souls játékban. A Soulsoknak teljesen egyedi harcrendszere volt, amit a BB ugye újragondolt. Alá is írom, ott a távolsági fegyverek jóval dominánsabb jelenléte, valamint a classic pajzsos harcmodor hiánya miatt jól is működött. DE! De a DaS 3 az Souls gyermeknek kellene, hogy legyen és nem szabadott volna, hogy a BB irányba elvigyék.
Aztán egyszerűen rövidebb játék lett a DaS 3. Elhihetitek, hogy nálamnál lassabb, felfedezősebb tempóban ELSŐRE souls játékkal senki nem játszik. 100 óra alsó hangon az előző részek. Persze csak elsőre. Direkt nem siettem egyikben sem, ahogy a 3. részben sem és így is 55 óra alatt elértem a végjátékig. (Akkor még nem voltak DLC-k hozzá.)
Amikor végigjátszottam ürességet éreztem. Az a játék nekem akkor szinte semmit nem adott.
És ez baj. Számomra ez -egy Souls játéknál- a lehető legrosszabb ami történhet. Nekem a 3. részben nem igazán voltak epic csatáim, nagyon hamar rájöttem mindegyik boss gyengéjére és természetesen mágia nélkül ki is használtam azt. Néha teljesen mezei mobok nagyobb problémát okoztak, mint 1-1 boss. Tehát nem! Nem én vagyok pro, hiszen alap mobok gyakrabban vicceltek meg, mint a bossok és ez nincs jól.
A DeS-ban megismert Second Chance itt Tears of Denial néven fut, ez volt az egyetlen varázslat amit használtam, de ezt is csak azért, mert felfedező és kalandozó módban játszottam a játékkal, hosszasan elidőzve, sokat backtrackelve, így az ismeretlenbe lépdelve néha jó volt egy második esély, de ha ezt nem használom, akkor se nagyon másabb az egész, max picit többször kell a tábortűztől kezdenem.
Apropó tábortűz... nem is számoltam már a végén, hányszor lett szerencsétlen Firelink újra és újra felhasználva, ahogy Anor Londo is. A fegyverek, varázslatok bőven 95%-a recycled! Ez nyilván magyarázható azzal, hogy de hát ilyen a lore, de azért többet vártam volna, mert van újdonság, csak annyi, hogy az 1 db. apró DLC-re lenne elég.
Nagyon meglepett, hogy eddig az összes Souls részben volt healing item, itt egyetlen egy db-ot találtam csak egy nagyon ritka cuccból, de se grass, se pedig lifegem sem volt sehol. Nem értem ezt miért kellett kivenni, ezzel csak a magamfajta felfedezők dolgát nehezítették meg, mert adott részen, ha nem tudod hol a tábortűz, akkor inkább visszateleportálsz estust tölteni és nem kockáztatsz, majd mész újra. Ez csak időhúzás semmi egyéb. Ettől számomra nem nehezebb, hanem hosszabb lett a játék... és így is 55 óra volt csak.
Nem értem azt sem, hogy az engem betámadó fantomok milyen ötlettől vezérelve lettek úgy megalkotva, hogy estust vedeljenek. Ez eddig egy souls-ban se volt így. Így aztán mocskosul hosszú és rohadtul unalmas csaták vették kezdetét, ahol az ellenfelem baj esetén pont olyan gyorsan húz el potizni, mint én. Ez azért nem fair gyerekek, mert Ő INVADEL be engem és nem én őt. Ő van az én világomban és nem én az övében. Ő a betolakodó. Teljesen felesleges ezzel elhúzni a csatákat... harc, poti, harc, poti, amíg valaki nem hibázik egy nagyot.
Igen, a graf az szép, a hangulat sem rossz, de valahogy az RPG elemek száma még inkább lecsökkent, sok beszélgetősdi nem nagyon akad benne, holott nem gondoltam volna, hogy a korábbi részek minimál RPG részeit még lejjebb lehet vinni. Lehet.
Beteg, ahogy a fejlesztések is zajlanak. Konkrétan több twinklingem volt a játék első felében, mint normál shard vagy ne adja ég chunk. Aztán mikor ömlik a shard, de tonnaszám, akkor meg chunk nincs sehol sem, de annyira nincs, hogy már rég felfejlesztetted 2 másik fegyód, meg a páncélod és be vagy ragadva, mert chunk az nincs. Aztán persze jóval később majd az is lesz, lehet farmolni is. Ellenben rengeteg varázslatot össze lehet szedni nagyon hamar és NPC-ket is az újabbakért. Ez persze melee karival hótmindegy' mert jól meg lettek emelve a varázslatok árai, így ha melee-vel jót akarsz, akkor inkább nem nagyon mész el olyan irányba, mert lelkeket inkább a melee karinál elengedhetetlen paraméterekre kell költeni.
A pályatervezésről inkább szót sem ejtek... gyatra.
Azt sem értem, hogy a poise miért lett így elcseszve indulóban. Honnan az ötlet? Korábbi részekben tök jól működött, itt el kellett szabni. Persze a DLC javított rajta, de kellett cirka 3/4 év, mire végre lépett a From. Lehettem a legkönnyebb cuccban, akkor is az ellenfelek 99%-a gyorsabb volt, mint én és természetesen ő rohadt könnyen megakasztja a támadásaim nagy részét, de viszont ez már jóval kevésbé volt így. Nagy poise mellett se volt jobb a helyzet. Tehát mi maradt? Az állandó evade alá BB mód. Az ember ujja elkopik a sok vetődésbe és gurulásba. Gurul, gurul, gurul, üt. Gurul, gurul, gurul, üt. És ez megy szinte végig, néha backstabelhetsz is, vagy oszthatod a riposte-ot. Aztán amikor elunod lenyilazol mindenkit a gecibe. Lol.
A felgyorsult harc miatt pedig már nem igazán van idő gondolkodni, inkább amolyan akció-reakció játék lett a egész, ami persze most is tanulható, csak sok ész nem kell hozzá, inkább reflexek.
Nekem a DaS 3 iránya nem tetszik. Ezerszer inkább tolnám újra a DeS, DaS, DaS 2 triót, mint ezt az idegrángásos, combo-fétises akciójátékot.