Egy teljesen más megközelítésbõl írnék a mostani sztereoszkopikus 3D-ról és az "igényekrõl".
A film készítõje nem véletlenül alkotja meg a filmben szereplõ jelnetek helyét és képkivágását. Ha egy adott jelenetet máshonnét néznénk, akkor kevésbé mûködne az a hatás, amit a rendezõ szeretett volna elérni. Ez egy szakma, s ha egy nézõ úgy gondolja, hogy az éppen nézett filmjét menet közben más kameraállásokból szeretné nézni, akkor már nem is a filmre, hanem a kameraállások állítgatására figyel.
Más kérdés viszont egy spotesemény közvetítésnél, ott van a nézõ által választható kameraállás váltásának létjogosultsága.
Maga a technológia a HDTV technológia támogatja ezt 2D és 3D szintjén is, az más kérdés, hogy melyik csatornának éri meg a jelentésen nagyobb/szélesebb adatsáv bérlés.
A magyar fejlesztésû Holovizió inkább üzleti vonulatban indult be, mivel ott nem kell függeni a meglévõ technológiák kompatibilitásától és a sávszélesség problémáktól.
Kíváncsi lennék, hogy egy 3D mozi vetítésén hányan szeretnének film nézése közben csak azért ide-oda ülni, hogy meglássanak egy részletet a 3D segítségével?.. :-)
Igen, a 3D-s TV-k minõsége és tudása óriási, a felsõ kategóriák leginkább s Pana, Sony és a Sharp, mivel a technológiájuk a legfejlettebb, de sajnos mindegyik csúcskészüléknek van valami olyan "hibája", amitõl az OLED-ed minõségben helybõl lekõrözik. Az más kérdés, hogy az OLED-ek mennyi ideig tudják majd megtartani a színeiket..