Az early acccess-szel játszom már egy ideje, amikor több időm van rá. Néhány percre nem lehet csak belenézni...
Pro:
A szövegek és a halványan már kibontakozó fősztori fantasztikus. A szövegek nagyon kiérleltek, változatosak, ennek következtében aki nem rendelkezik egy kicsit is kifinomultabb irodalmi angol tudással, annak lesznek homályos, hiányos pontok, elég sok. Nagy előny, hogy jól ismerem a Numenera szerepjátékot is, így a háttérből, a világból több mindent megértek. A rendszer is ennek egy módosított, PC-re szabott változata, szóval elég ismerős.
A sztori hasonlóan erőteljesen és furcsán indul, mint a régi PS:T-ben volt, de itt még a karaktergenerálás is a kezdő dialógusok része (az első fontos helyszínre lépés előtt persze még lehet módosítani rajta). A Nameless One és a Last Castoff is sokban hasonlítanak egymásra, a kezdet is hasonló, de a történet persze egész más.
A dialógusok jók és rengeteg van belőlük, plusz a stat-ok és a képességek is kihatással vannak rájuk, ami extra opciókat eredményezhet. Az első két helyszín eléggé vezetett (ezekkel is el lehet bíbelődni vagy 2 órát), de utána már szinte az egész város elérhetővé válik (a bétában csak az első fejezet játszható). Sok kisebb küldetés is van, elsőre nem is mindig látni, melyik a fő szál. Vannak végleges választási lehetőségek is, amik megnyitnak, vagy lezárnak más történetszálakat, illetve a nevesített NPC-k is reagálnak bizonyos dolgokra.
Kontra:
Igazából csak a grafikát tudnám felhozni. Valahogy túl homályos, mosott, nem éles. Nagy általánosságban jól néz ki az összhatás, de ha közelebbről ránézel a részletekre, elég ronda néhol. Az AA visszavétele/kikapcsolása azért sokat javít rajta. A kezdő helyszín (az alábbi videó elején látható fekete-fehér bejátszások a mozgó padlóval) is elég visszataszítóan tud kinézni első ránézésre mivel/és csak kicsit később derül ki, miért ilyen (tehát oka van, nem azért, mert még nincs kész).
Szóval nagyon ütős lesz ez, de nem tartom valószínűnek, hogy nagy siker lesz. Tisztes számokat fog hozni, mint a legtöbb crpg, de a furcsasága lesz ennek is a "végzete" - és egyben az erőssége -, mint a PS:T-nek. Idő kell majd hozzá, hogy megérjen, de nem tartok attól, hogy feledésbe merülne.
U.i.: 100%, hogy amikor jövőre kijön és átesik az első frissítéseken (és lesz időm rá), belevágok a fordításába ennek is (mint a PS:T-t csináltuk anno). Ezen a bétán már kipróbáltam és úgy tűnik, nem lesz gond vele (hacsak a végleges változat nem módosít a fájlok formátumán).