Habár az A hívei ezt mindíg is tagadni fogják, de a cég marketingpolitikájának nagyon fontos része a felhasználó "indoktrinálása". Persze ezzel nincs egyedül, csak éppen õk a legsikeresebbek ebben. Azonban ahogy írod, pontosan ott a hátránya ennek, ahol az elõnye is. Minnél erõsebb kötõdést alakítanak ki a táboron belül, annál erõsebb az ellenszenv a táboron kívül. ezért aztán egy idõ után marha nehéz lesz a felhasználói bázis bõvítése.
Érdekes megnézni pl. ahogy a PS3 indításkor a Sony hasonló csapdába került. A PS brandet évtizedig ápolva kiadtak egy olyan drága készüléket, ami sok szempontból szintén elitista, túlárazatt, ûberkonzol volt, ahogy az A termékei is általában. A Sony majdnem belebukott, mert közel sem volt olyan pénzügyi helyzetben, hogy egy ilyen bakit megengedhessen magának. Szerencsére nekik ott egy széles termékpaletta, az üzletet tudták a PS vonal várt nyeresége nélkül is továbbvinni.
Az A, ha elkövet egy hasonló hibát, kiad egy olyan készüléket, ami nem talál olyan pozitív visszhangra, mint az eddigi termékei, akkor nála max a hatalmas pénztartalék még segít kihúzni a céget, de megindulhat egy a mostaninál is erõsebb visszaesés a piaci részesedés tekintetében, a pályán kívülre szorulhat.
Szükségük van egy új, innovatív termékre, termékcsoportra, mert a bizalom, hogy õk az innováció motorja már meginogni látszik. Ezt tükrözik a részvényárfojamok.