Ez az egész balhé még tavasszal kezdõdött, amikor a Nintendo igényt formált minden gameplay videóra, amiket az õ termékeikkel készítettek. Akkor is hatalmas volt a felzúdulás és a Nintendo azóta csendben lapít. Google nyilván úgy gondolta, hogy akkor legyen ez érvényes mindenkire.
Elvileg csak azok a videók érintettek, ahol a feltöltõ engedélyezte a monetizációt (vagyis hogy az feltöltõ által birtokolt videókon megjelenõ hirdetésekbõl befolyó összegbõl a feltöltõ is kap, ha nála vannak a jogok; alapértelmezetten engedélyezve van); a mostani galibát az okozza, hogy a jogvédett tartalmakra befolyó reklámbevételt a Google megpróbálja átirányítani a jogtulajdonosokhoz mint proaktív seggnyalást, de errõl nem egyeztettek a jogtulajdonosokkal.
Közben meg az egyik netes oldal meginterjúvolta errõl a Google-t és a válasz gyakorlatilag egy jó hosszú marketingszöveg volt arról, hogy miért kell ez a rendszer. Ennyit a Google-rõl, még jogos kritikára sem képesek értetõen válaszolni ködösítés nélkül.