A növények fizikáját gondolom föláldozták a teljesítmény oltárán. A Cryengine mellett ugyanezt lehet megfigyelni a Duniánál is. A 2008-as Far Cry 2 fejlettebb fizikát használt mint a FC5. Csak meg kell nézni mi történik egy fával, vagy bokorral, ha pl megszórod gépfegyverrel vagy lángszóróval rájuk pirítasz. És nem csak a növényekről van szó, a különböző anyagok tulajdonságai és viselkedésük is sokkal élethűbb és még van egy csomó apróság, ami talán nem is az enginek különbségei miatt van, hanem egyszerűen arról van szó, hogy többet foglalkoztak-, több időt szántak mindenre, pl egy sérülés animációra. Ha a lábán lőtted meg sántikált és azt a lábát tapogatta és fogta, amelyiket meglőtted és ahol meglőtted. Ezek gondolom a mostani trendek miatt van, gondolok arra, hogy az öltönyösök kijelölnek egy feszes határidőt, és ha a fene-fenét eszik, tartaniuk kell magukat az ütemtervhez. Sokkal de sokkal többet ki lehetne hozni a mai játékokból, köszönhetően az egyre erősebb vasaknak, mégsem élnek vele. Illetve élnek vele, csak az ő szempontjaik alapján. Erősebb vas-> hanyagabb optimalizáció, majd a nyers erő megoldja. Rá lehet húzni a modellre a fotorealisztikus textúrát, 4K-ban, ami baromi látványos, le is esik a paraszt álla, az apró finomságok meg ki vannak spórolva. Minek szöszöljenek valamivel hosszú hónapokig, kicsit egyszerűbb, kicsit fapadosabb, de a nyers erő miatt úgyis el fog szaladgálni, a látványpékség meg elviszi a hátán a terméket. Itt egy nagyon jó összehasonlító videó, hogy a Far Cry2 óta eltelt 10 évben mennyit "fejlődtünk". Roppant tanulságos, és piszok dühítő, elkeserítő.