1. A közösségi médiában kicsit mindenki újságíró lesz
2. Mégsem törődik senki a forráskritikával és a tények ellenőrzésével
3. Emiatt a két-három újramegosztáson átesett híreknél lehetetlen ránézésre eldönteni, hogy azok igazak, vagy sem
4. Tehát ha valamit nem olyan helyen olvasunk, amiről biztosan, és okkal feltételezhetjük, hogy ott valaki leellenőrizte az alaphírt, ne vegyük készpénznek
5. Még akkor se - és ez a legnehezebb az egészben! -, ha maga a sztori passzol az előítéleteinkbe, a világnézetünkbe"
"Az egyszeri Twitterező telefonjáról 24 óra alatt az elnökig, és több tízmillió amerikaiig simán eljutó kamuhírben az a legijesztőbb, hogy a kiindulási pontja egy egyszerű, előítéletektől vezérelt, de alapvetően nem rosszindulatú félreértés volt. Gondoljunk bele, milyen félelmetes hatékonysággal működik ugyanez, ha az egészet politikai akarat (lásd az orosz titkosszolgálat információs háborúját, vagy a Breitbartot, aminek a főszerkesztője Trump kampánymenedzsere, és főtanácsadója), vagy anyagi érdek hajtja."