Mocsokmód tetszik a látványvilág részletessége, a hangulat, ahogy az utcai bandát lenyomva a saját embereit állította a helyére, vagy ahogy a kocsmákban minden népnek megvan a saját zenéje, öltözködése, táblajátéka. A kereskedelem is jónak ígérkezik, a szisztéma a Warband-éhoz tűnik hasonlatosnak, ami mindenképpen jó. Amitől rettegek, az az, hogy a falvakban az építkezés továbbra is legfeljebb a kampánytérképen valósul meg, de a faluban, TPS/FPS módban már nem fogom látni, pedig nagyon jó lenne, ha kicsengetném a pénzt pl. a malomra, akkor látom is a nagy bazi szélmalmot a falumban - de ezt még majd elválik, a biztonság kedvéért abból indulok ki, hogy ilyen nem lesz.
A fegyverzet-összeépítés szellemesnek tűnik, meglátjuk, mennyire hamar lehet beleunni, vagy mennyire tudják feldobni ezt a részt (pl. lehetne akár alkatrész-terveket is szerezni a játék során, nem egyből mindent odaadni a játékosnak). A politika érdekesen hangzik szintén, de ebből eddig semmit sem láttunk, úgyhogy ez még azért lehet a porhintés-kategória és kb. ugyanolyan, mint a Warband-ben. (Számomra az is működne.)
Összességében az eddig látottak túlteljesítik az elvárásaimat, a csata is mocsokjól néz ki (íj animáció, lovasság becsapódása, a lóval való felbukáson ["Mekkorát zakózott már a csávó!"] pedig már a Warband-ben is csak röhögni tudtam és itt is - persze, nem tenném, ha a valóságban és én buknék... :D ), de azért megemlítem a negatívumot is: az ütközet pont úgyanúgy folyt le, mint már az eredeti M&B-ben. Kicsit aggódva hallgattam ezt a részt, mert a kommentár olyan dolgokra hívta fel a figyelmet (pl. magaslati védekező pozíciót foglalt el az ellenfél és mindig a játékos centruma felé fordította az arcvonalat), ami már az ős-M&B-ben is így volt és a Warband esetében is így van. Tovább szítja az aggodalmam, hogy a csata már megint egy nagy, kavarodós klaszterfakk - ez az, ami a WB-ben még oké volt, de a WfaS-öt a maga pike-and-shot hadviselésével komplette tönkrevágta. Valójában itt minden volt, csak vonalharcászat nem, márpedig épeszű gyalogos ha egy dolgot megtesz, az a vonal tartása. Nem tudom, hogy ez azért volt-e így, mert az ütközet elején rögtön legázolta a játékos íjászait a lovasság és ebből fejlődött ki a személy-személy elleni kavarodás, de hajlok rá, hogy nem. Ha ez így van, további kérdés, hogy ez akaratlagos fejlesztői döntés volt-e, vagy csak így mennek a dolgok, de végülis mindegy is. Az M&B esetében mindig is a csata volt a legjobb, így a Bannerlord esetében is ezen a ponton bocsájtanám meg a legkevesebb előrelépést.