Amiket itt írsz azok épp nem problémák. A trade lock azért hasznos, mert így könnyebben visszaszorítható a p2w néhány módja: több account nem lesz (közvetlen) előny. Nem "KELL" több accountot és karaktert indítanod csak azért, hogy legyen minimális esélyed a többi játékos ellen. Ez épp hogy jó. Nem kényelmes, de az alternatíva még rosszabb.
A b2p és prémium service általánosnak tekinthető. Ha nincs microtransakciós bolt, vagy ha mégis akkor tényleg csak giccs vásárolgatáshoz és nem extra buffok eladására, akkor ez az egyetlen megoldás talán ami működhet hosszú távon. A b2p biztosítja a fejlesztőnek-kiadónak, hogy kisebb legyen a kockázata a játéknak. Legyen jó, vagy rossz egy játék minden esetben a legelején lesz a legnagyobb érdeklődés. A költségek egy részét, vagy egészét itt kell fedezniük. A hosszú távú jövedelmezőség és tartalmak viszont később is emésztik a pénztartalékokat. Ha nincs utánpótlás, akkor nincs új tartalom, javítás, vagy épp érdemleges support. +nem igazán érdemes a régi játékosokra építeni, mert az új belépők adják a pénzt. A "premium" service nem rossz dolog. Már akkor ha anélkül is játszható a játék (látszólag). Kis előnyök nem nagyon borítják meg az egyensúlyt. Az olcsójánosok ettől még simán maradnak és betöltik a meatshield, vagy csatlós szerepet. Aki meg fizet, az picit többet kap. Ha hülye, vagy lusta, akkor úgyis marad a pórnép szintjén. :D
A b2p kiszűri a hulladék nagyját: Lehet picit drasztikus nézőpont, de személy szerint nincs kedvem "free" játékkal próbálkozni. Ha nincs belépési korlát, akkor minden méreganyag bekerül a "szervezetbe" és csak beteg lesz a játék.
A neccesebb a softlaunch. Ha jól emlékszek, akkor nem lesz wipe. Használjuk a fércmunkát, aztán valamikor élesbe fog állni. EZ nagyon gáz. 2 nap headstart , aztán éles. Ez még tán belefér. De 2 nap "headstart" az early accessben (aztán jön az olcsóbb pakkos réteg), bugos félkész "béta" játék, aztán az összes múltbéli hiba hordalékával átmenet élesbe? Remélem csak félreértem, mert ez mondjuk eléggé bukásgyanus. No mindegy. Majd meglátjuk. Ha nem lesz p2w, akkor így is siker lesz. Mert az MMO nem halott, csak a kiadók vakok és kapzsik. Egy "lázadó" kiadó +1 nem teljesen gagyi játék nagy suskát hozhat a kis "másként gondolkodó" cégnek. :D