Alapvetően a hajó tervezés nem sokat változott, mármint az alapkoncepciója ugyan az, csak szabadabb talán. Lehet kicsinyíteni, nagyítani, tükrözni forgatni, kisebb animációt beletenni (pl antenna forgás). Ami hátrány, hogy nehezen lehet a megfelelő helyre tenni az alkatrészeket, legalábbis nekem van, hogy gondot okoz, hiába viszem a kurzort a megjelölt helyre nem oda akarja tenni, de lehet hogy én vagyok a balfasz :D
A harcrendszer: egy hajónak van 3 értéke ami meghatározza a szerepét. Threat, Fortitude, Value. Ezek az értékek növelhetők a fegyverek védekező rendszerek és support modulok felrakásával. A hajó építés végén ezeknek az értékeknek a függvényében felajánl a játék egy szerepet a hajónak amit megváltoztathatsz ha nem tetszik. Ezeknek a szerepeknek az alapján fog az adott hajó a csatában célpontot választani illetve védeni saját hajót. Ezeknek a szerepeknek a variálásával lehet látrehozni olyan hajót ami pl az ellenséges carriereket veszi célba vagy olyanokat ami az interceptorokat. Ezáltal igen jól variálható a flotta összetétele.
Ideológiák: 3 féle van, "jó" a "semleges" és az "rossz". Bolygó kolonizálásával, random eventekkel, illetve épületekkel lehet pontokat szerezni amiket beválthasz ideológiákra, mindhárom fának megvannak a sajátosságai, ezeket lehet keverni is, viszont egyre több pontba kerülnek.
A hagyományos aszteroida bányászatot kiszedték, helyette különböző nyersanyagok vannak, amiket ha bányászol erősebb fegyvereket palyzsokat, suport modulok, épületeket építhetsz, amik elhasználnak 1-1 fix nyersanyagot.
A fajok változatosak lettem megvan mindegyiknek az előnye hátránya, ha meg saját fajt hozol létre teljesen a játékstílusodra szabhatod az egészet.
Nekem összességében jobban tetszik mint a kettő.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, ha valami konkrét kérdésetek van akkor hajrá.