Normál alatt nem próbáltam, de :D az jó ha sok hajót gyárt. Ugyanis megveszem őket :D a diplomácia része a játéknak a legnagyobb vicc, olyan érzés a gépekkel üzletet kötni mint a dumbi és dumberben a vak kisfiunak eladni a döglött papagájt.
Leírom hogy játszok:
Kezdés: ürhajógyárban designer, készíteni kell egy alap kolónia hajót (a gyárin van life support, meg mindenféle baromság ami növeli a költségeket), lerusholni a hajót, kövi körben mehet rá full ember. Utána minden körben rusholni egy ilyen hajót de amikor 'felemelkedik csak a minimum népességet szabad rátenni hogy a föld továbbra is jól termeljen.
Kutatás: sebesség!!! egészen az ion hajtóműig.
Felderítés: a szélrózsa minden irányában. Egy legyártott kolónia hajóval mindig ellenőrizzétek hogy elég a RANGE, ha nem akkor a kövi kolónia hajóba kell tenni lifesupportot. Amikor elfogy a pénz onnantól át kell állni 100% hajóépítésre az ürhajógyárba bekötött bolygókon. (egyből be kell kötni a bolygókat 5 db ot lehet, ha 6 bolygód van akkor érdemes a legközelebbieket választani.
Épületek: csak is gyártás, ameddig van potenciális kolonizálható bolygó minden erővel kolóniziáló hajó gyártásra kell koncentrálni, ha van pénz azonnal rusholni. Ha marad felesleges kolónia hajó nagyon jó pénzért vagy techológiáért el kell adni nyomban.
Kutatás tovább ion hajtómü után: gyártás növelés, egészen fuzios erőműig. Majd egyetemes fordító és jön a
diplomácia: mindenkivel mindent lehet cserélni mert így is úgy is megtörténik az összes nyersanyag gépek általi lenyúlása :D ebben jók. Ha nincs technológiája akkor adj neki kérj hajót cserébe és minden üzletet úgy kell zárni hogy ha elfogadná még pénzt is adjon ekkor alapból felajál egy összeget, törlöd újra kéred már más összeg van ekkor kb lehet látni mennyit hajlandó adni még, én egyenként nyomom a kreditet addig ameddig még pont elfogadja.
Fontos: új kolónia alapításnál ugye döntened kell a 3 irányvonal között, az első 4nél a legjobbat utána viszont úgy kell választani hogy amelyikből még nincs 1. szintü 'csoda vagy mi'. Csoda kiválasztásnál mindig azt kell ami ad 10 körönként 1 pontot. A "b"-betüsnél 2.nak azt kell választani ami ad 5 körönként 1-et. A bolygókon kiemelt cél ezeknek az épületeknek az építése.
Kutatás tovább: népesség növeléshez cuccok kaja, aproval növelő (feltéve ha még nem kaptad meg valamelyik szerencsétlentől)
Ha összejött pár vásárolt fegyveres hajó akkor survey ship flottájába betenni és kifosztani minden roncs temetőt. Amikor már nincs semmi (artifact, stb) akkor azonnal el kell adni a survey hajót :D, úgy veszik mint a cukrot.
Kutatás tovább: inváziós modul, na nem azért mert háború lesz hanem mert kell népesség szabályozás, valamelyik bolygón már folyik ki az ember a másikon meg alig laknak. Ehez saját készítésü transport hajó kell 1 transport modullal és annyi ion hajtómüvel amennyi ráfér.
Ezután gyártani kell olyan transport hajót amibe annyi trasport modult tenni amennyi csak fér (na ez lesz az inváziós flotta).
Annyit kell gyártani amennyi bolygója van a hozzád legközelebb lévő ellenfélnek. Időközben ha túl szaporodás van és már nincs hova tenni az embereket ezeket lehet megtöltögetni.
Kutatás logisztika jó sokáig, ameddig enged (ekkor már háborús korban vagyunk, és az utolsót nem engedi kiválasztani).
Diplomácia: mindent mindenkivel cserélni, akinek nincs technológia attól hajót és pénzt kérni, kivétel a szerencsés kiválaszott akit támadni fogsz attól a hajót kérj :D ha minden jól sikerül nem marad neki semmilyen fegyveres hajója. Ha már neked sokkal több hajód van mint neki akkor támadás, de előtte érdemes vele még egyet bizniszelni de háború technológiát ne adj neki, főleg invázióval kapcsolatost ne.
Leütni az összes bolygót. Utána az űrálomásokat kalózok fogják uralni. Azt már gyerek játék lecsapni.
Kutatás: hull-ra, jó lenne huge-ig elmenni. Majd gyártani nagy hajókat is, és menni neki a kövi népnek. Kb ennyi.