Én a megjelenéskor ezt írtam össze elsőnek, amikor még semmit nem tudtam a játékról. Jó látni, hogy ebből azért pár dolog biztos megvalósul.
"Szerintem az lenne a legjobb, ha sikerülne az eddigi részek pozitív részeit egy játékban egyesíteni, mert legtöbbször a következő elvetette az elődjét, és a jól sikerült részeket sem emelték át. Amiket szerintem érdemes lenne megfontolni, és beépíteni a sikerért.
Heroes 3:
- Kiemelkedő 7 vár volt már az alapjátékban is (7 egységgel), ami rengeteg lehetőséget adott, ami igazán változatossá tette a világát. És ugye ezek mellett voltak semleges lények is. Nagyon fontos a játékmenet, de szerintem legalább annyira lényeges a változatosság is egy heroes esetében, ha azt akarják elérni, hogy lekösse a játékosokat.
- A régi megkedvelt lények megtartása, de mellette új frakciók és új egységek megjelenése. A régi megszokott várakban is legyen újdonság, valami csavar.
- Naga Queen (A három óta várom, hogy újra a seregemben tudjam.)
- Minden lénynek volt egy fejlesztési lehetősége.
- Sok térkép,, sok nagyon nagy térkép.
Heroes 4:
- Vegyes egységes csapatok a játéktéren. Nekem sokat adott a játékhoz, hogy nem feltétlenül egy fajta egység volt egy pakkban a pályán. Kicsit taktikusabbá tette a harcokat, kevésbé volt monoton a pályán járkálás. Szerintem nagyon jó ötlet volt, nem is értem miért nem vitték tovább.
- A lények közti választást én nagyon vártam anno, mert jó ötletnek tartottam. Az ötlettel nem is volt baj, csak a megvalósítással, ami a negyedik rész egyik kritikán aluli része lett. Ahogy szerintem jó lenne, ha összekapcsolnák a heroes 6 lényszintekkel. Lenne minden várban 4 core, 4 elit és 2 bajnok lény, de csak 3\3\1-et lehetne felépíteni. Persze rengeteg plusz munka, de nagyobb taktikai lehetőséget és sokszínűséget hozna magával, ami kitolná a játék élettartamát. Akár a későbbi kiegészítőkben kaphatnának plusz toborozható egységeket is a régebbi várak is.
Heroes 5:
- Nagyon tetszett, hogy újszerűen nyúlt a mágiarendszerhez, a törpök és az orkok tekintetében. Nagyon jó húzás volt, mert sokszínűbb lett a játék, egyedibbek lettek a várak. Szerintem hiba volt a hatodik részben elhagyni a mage tower épületet. A játékosok többsége szerette építgetni őket.
- A kiegészítőjének nagy húzása volt, hogy minden lény kapott egy másik fejlesztési lehetőséget. Én akkor újrajátszottam minden néppel majdnem az összes pályát. Szerintem rengeteget adott a játékhoz, még ha csak minimálisan voltak áttextúrázva a lények. De nem kell más színárnyalatúnak lenniük, hagy lehessen szép mixelt sereget összeállítani.
- A hős jelenléte a csatatéren végre a helyére került, hisz varázslás mellett lehetett támadni is velük, de mégis elkülönültek a lényektől.
Heroes 6:
- A lények szintjének újragondolása. Bár szerettem az 1-7 listát, de én ezt a hármas felállást jobbnak tartom, márt csak azért is, amit a heroes 4-es résznél kifejtettem.
- Tetszett, hogy igyekezett újító szellemben hozzányúlni az egységekhez. +A naga vár nekem szimpatikus volt.
- Minden egységnek legyen valamilyen képessége. (De ez talán már a korábbi résznél is megvolt.)
- A hősök fejlődésfája nagyon ötletes volt, de a varázslatok legyenek külön. a varázslatok helyett, valamiféle varázslatokat erősítő skillek kerülhetnének bele. (Mint a heroes 5-ben)
+1 szerettem a régebbi részekben a tárgyak szetté alakítását.
Ami még fontos, Egy látványos és szép várnézet nélkül nem lesz sikeres a játék!"