igazából az ember frakció az egyetlen, ami minden Heroes részben benne volt alapból, a többi vagy kimaradt legalább egyből, vagy csak keigben került bele
sajnos arra kicsi az esély, hogy még 1 olyan Heroes kijön, amiben annyi frakció van, mint a 3. részben, így viszont valami mindig kimarad..
Nézzük meg részletesen a leosztást :
- középkori embernép
H1 Knight
H2 Knight
H3 Castle
H4 Haven
H5 Haven
H6 Haven
H7 Haven
- erdei lények
H1 Sorceress,
H2 Sorceress
H3 Rampart
H4 Preserve
H5 Sylvan
H6 ---
H7 Sylvan
- varázslók
H1 ---
H2 Wizard
H3 Tower
H4 Academy
H5 Academy
H6 ---
H7 Academy
- gonosz, földalatti varázshasználó népség
H1 Warlock
H2 Warlock
H3 Dungeon
H4 Asylum
H5 Dungeon
H6 Dungeon (kieg)
H7 Dungeon
- démonok
H1 ---
H2 ---
H3 Inferno
H4 ---
H5 Inferno
H6 Inferno
H7 ---
- élőholtak
H1 ---
H2 Necromancer
H3 Necropolis
H4 Necropolis
H5 Necropolis
H6 Necropolis
H7 Necropolis
- vadak
H1 Barbarian
H2 Barbarian
H3 Stronghold
H4 Stronghold
H5 Stronghold (kieg)
H6 Stronghold
H7 Stronghold
egyszeri frakciók :
H3 Fortress - mocsárlakók
H3 Conflux - elementálok (kieg)
H5 Fortress - törpök (kieg)
H6 Sanctuary - ázsai vizilények
elmondható, hogy alapvetően 7 olyan frakció van, ami azért oszlopos tagja már a világnak.. ha mindent beletennének, akkor lenne 11..
az emberek megléte az alap, nem mernék soha meghúzni azt a lépést, hogy kimarad, igazából ők a "főszereplők", sokan csak velük tudnak igazán azonosulni, biztos valami pszichológiai oka van...
ha megnézed, filmben is, játékban is szinte mindig az emberek a főszereplők.. olyan előfordulhat, hogy egyáltalán nincsenek benne emberek, de hogy ha vannak, akkor mindig van köztük jó, gyakran a főhős, a főszereplő... elég extrém művészi kategória az, ahol az emberek csak mint gonosz ellenfél bukkannak fel, példát nem is tudnék rá mondani, bár elképzelhető, hogy van...
tehát a maradék 4 -5 helyre 6 frakció pályázik, plusz ha bármi újítást akarnak (mint annó próbálták a Sanctuary-t), akkor kiesik még 1 a megszokottak közül, és megy a sírás, tök mindegy, hogy épp mi marad ki..
az emberek végül is lehetnek "jó fiúk", "rossz fiúk" és "semlegesek" is, így ideális népség
általában melléjük bekerül még legalább 1 alapvetően "jófiú" csoport (Sylvan, Academy)
kell legalább egy klasszikus "rossz fiú" csoport (Dungeon, Inferno)
és mellé pár semleges, ami szintén erősítheti akár a "jó", akár a "gonosz" oldalt.. (Necropolis, Stronghold)
utóbbi kettőt minden bizonnyal pont ezért tolják, mert sztoritól függően mindig ideálisak ellenfélnek, hisz jónak nem elég jók, viszont ahhoz elég jók, hogy ne engedjék a gonoszt nyerni, mindig adott, hogy miért kell velük harcolni