Most városos képekkel nem igazán érkeztem, inkább csak pár apróbb forgalmi kialakítással:
A képen a városom olajipari gyárterületén található vasúti terminál látható.
A piros nyilak a terminál közelében lévő települések vásárló- és kisebb ipari területeiről érkező járművek forgalmát mutatják be.
A sárga nyilakon az olajiparba felülről érkező járművek haladnak, akik nem érintik a terminált.
A kék nyilak mentén érkeznek a balra eső ipari területekről a kamionok a terminálba.
Az egész gyárterület váltakozóan egy-irányosított, amely alól pont csak a terminál melletti bekötő a kivétel, ennek okai:
-a felső útról érkező járműveknek így nem kell a terminál utáni kereszteződésig elmenniük, ha csak a főútra akarnak bekanyarodni.
-a főútról a kétsávos felfelé tartó szakasz hiányában csak egy forduló sáv keletkezik a főút 2x3 sávos szakaszán (ez a fő ok)
Nagyobb forgalom esetén a főút kanyarodósávján 4-5 kamion is tanyázhat, főleg ha egy kicsit feltartják őket.
Ezek betartanának a termináltól a főútra kikanyarodó járműveknek, teljes káoszt okozva.
Két fordulósáv esetén sajnos a köztes sávot választanák, mivel a terminál a következő kereszteződés után jobb szélen található.
Ezért is írtam a dupla kanyarodósávok hátrányáról korábban. Amennyiben lehetséges kerülni kell őket.
A legjobb ha csak rövid szakaszokon alkalmaztok 2x3 sávos kialakítást, ott ahol a belső sávok egy az egyben csak kanyarodósávok.
A képemen erre van ellenpélda is, mivel a másik irányba dupla fordulósáv van, de ott szinte zéró a forgalom, egyszóval nincs jelentősége.
Sajnos ez a kép nem a legjobb példa az előbb említett dolgokra, mivel itt mindenki a külső sávra kanyarodott, de nagyjából 50-50% a két sávra kanyarodás aránya.
Más jellegű, de közlekedéssel kapcsolatos:
Amennyiben végállomás szerű vasútállomást akartok kreálni, úgy sajnos ez az egyetlen működő kialakítás.
Közvetlenül az állomás után kell szétválasztani a vonalakat, mert minden más esetben begurulnak a csatlakozásokig és blokkolják az egész rendszert.
Ezzel a megoldással viszont szinte bármit elbír a rendszer.
Balról a balvágányra, jobbról a jobb vágányra fognak beállni a helyi járatok, na persze két különálló vonal esetén.
Sajnos a távolsági vonatokat nem lehet kontrollálni, szóval kicsit betarthatnak a rendnek, de beállni sosem fog az ilyen végállomás.