Azért tegyük hozzá, hogy nem csak akkor szorít az idő, amikor van számláló: pl. a megtorló küldetéseknél sem mindegy, hogy merre indulsz el, mert néha nagyon nehéz azt a 6-ot összeszedni, nemhogy több is maradjon a végére...
Néha meg össze tud hozni olyan leosztásokat a gép, amikor az adott felállásban nem lehet az adott körszám alatt (8-12) megcsinálni a küldetést - még ha a csapat java ottmarad sem. (főként elmaradt kutatás-gyártás/pénzhiány esetén - az ember esze megáll: a Földért, az emberiség fönnmaradásáért megy a harc, de a pénzt, ami romba döntötte a civilizációt, azt nem lehet elhagyni - , de az alulképzett csapat is tényező tud lenni)
A legnagyobb poén az volt, amikor az evakuációs zóna alatt teljesen megszűnt a tető és azt a kezdő pontra rakta vissza, mindezt 2 körrel a vége előtt...
A másik, hogy a küldetésekre teljesen más katonák kellenek, mint a végjátékra, ahol a küldetésenként 1-2x használható skill-ek már nem sokat érnek, de addig meg nem lehet eljutni nélkülük - pl. sav-/plazmabomba a salvo-val és utána a (bluescreen-es,) shredder lövés (netán Saturation Fire-val), egy körben, azért tud alkotni (páncéltalanítás, ami után jöhet a deadeye a sniper-től... ) a nagyobb dögökön, de a véget nem érő végjátékban a sima, nehéz lövészek már tovább kihasználhatóak (már, ha a célzásra van pakolva rendesen (scope + Perception PCS)); de akár a kószákat is itt lehetne megemlíteni: a küldetésekben nagyon hasznos tud lenni a lopakodásuk (nagy kár, hogy ettől ugyan nem fejlődnek, mer' nem jár érte XP), de a végjátékban inkább már csak nevetségesen haszontalan az...
Sz'al, nálam a "pszichopatákkal" (belőlük 2-őt szoktam vinni (Domination), meg kettő 2 Haywire Protocol-os gyógyítót és így mindig teljes az "elővéd" a végjátékban ) együtt a 10-12 ember a minimum, amit felhasználok/végigjátszás: ha elérte az ezredesi rangot, akkor kispadra kerül az egyén (vagy megy át-/továbbképzésre), hogy a többi is fejlődhessen.