Bár már nem tudom miért, de beruháztam én is a játékra... vagyis francokat, dehogynem tudom, természetesen az 50 évvel ezelőtti UFO 1-2 miatt érzett nosztalgia okán. Nameg a koncepció is tetszett. És egyetértek, csak az ironman-nek van értelme, eszembe sem jutott nem azon kezdeni.
A legnagyobb bajom a játékkal az információhiány és a nulla visszacsatolás. Szép, színes, szagos, de az egész egy lebutított konzolos akárminek tűnik, ahol bizonyos időközönként megjelenő óriási "ok" és "cancel" gombokra tudsz csak rányomogatni úgy, hogy fogalmad sincs pontosan mit fogadsz el és ha nem fogadod el, akkor mi is történik. Lehet én vagyok control-freak, de azért nézzünk már meg egy Europa Universalis 4-et pl. ilyen szempontból.
Pl. a felugró missziókra tudok-e cancelt nyomni, ill. ha azt nyomok mi lesz a következménye, pár nap múlva is meg lehet-e csinálni, meddig tart az adott excavate, amit kiválasztani készülök, ha legyártom a magnetic rifle fogalmam sincs, hogy abból mindenkinek lesz magnetic rifle-je, nem csak egyetlen darab, mi alapján sérül le a katona x időre, vagy kell-e "mozgáspont" mondjuk a skullcracker/evac parancsok végrehajtására, stb.
Ilyen idegesítő dolgok még, amik el is vették a kedvem a játéktól:
- Jelenjen már meg pontosan, hogy az a kiba 8 körös timer hogyan számolódik. Nekem az "X rounds until completion" azt jelenti, hogy a mostanin kívül még annyi van hátra, tehát annyiszor nyomhatsz az end turn-re, ergo 1 után még van egy kör... De nem, 1 után nem jön 0, ahogyan a felirat sugallja, hanem bukod a küldetést/embereket, mert baromira nem egyértelmű.
- Együtt tudok élni a kellemetlen meglepetésekkel is, pl. hogy az advent blacksite milyen nehézségi ugrást jelent kezdő gearben, még azzal sincs baj, hogy lerakétázza a mech a fél csapatomat, de miután a maradék két emberrel mindenkit kinyírok, ne robbanjon már rám minden előjel nélkül egy eltalált villanyoszlop/buszmegálló/köztéri kuka és pláne ne ölje meg a két túlélőt.
- Ne legyen már olyan, hogy ha eszméletlen katonákra hívom az evac parancsot, akkor azokat az evac zónában állva egyszerűen nem lehet felszedni a földről.
- Ha a concealment egy új, kihangsúlyozott és fontos alapmechanikája a játéknak, akkor ne legyen már az, hogy a szintkülönbség miatt nem mutatja a játék vörössel a veszélyzónát, ahol megláthatnak az ellenfelek. Amúgy ilyen már történt sima esetben is, ahol nem volt szintkülönbség.
- Apropó szintkülönbség, mindenki a padlón keresztül is lát/lő, ha egyszer már meglátta az áldozatát.