SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Például gránát specialistának minek a kaszálás a nagy flintával, vagy minek a pisztoly specialistának egy csak puskára ható skill - ez lenne az aim -, no meg az ízlésemnek túl tápos és egyeduralkodó jelenleg a ranger, ahol folyton választható a legtáposabb dolog a felkínált skill-ekből így nincs igazán megkülönböztetve a két ág mert úgyis keverve lesznek a legerősebb dolgok, ugyanis az egyes skill-ek elhelyezése ezt lehetővé teszi.
Na ezeken variáltam kicsit. Történetesen a kaszálós skill-t áttettem a gunner ágra a grenadier-nél, kicsit variáltam a gránátos és gunner ágon is a skill-ekkel (hogy milyen sorrendben jönnek, így a legütősebbek vannak egymással egy kategóriában szóval a vegyes felvágott nem lesz rossz, de egy tiszta gunner vagy grenadier erősebb tud lenni).
A sniper-nél a gunslinger ágon is kicsit megkevertem a skill-ek sorrendjét, az igazán ütős és jó skill-eket téve egymással szembe, hogy itt is érződjön a specialista igazi ereje és ne a kutyult vigyen mindent. Az aim helyére meg kapott más skill-t a gunslinger (mivel neki fontos a mozgékonyság mert közel kell menjen az ellenfélhez a pisztolya miatt, így kapta a gyilkolás után extra mozgásos skill-t a ranger ágról).
A technikusokhoz nem kellett hozzápiszkálni (bár a dokinak én simán adnék párat a passzív cuccok közül amit a pszíker birtokol, mert szerintem simán generálhatja azokat a drone is - például a csillapító/nyugtató mezőt vagy az immunitásokat, ha már szarul működik a hazard vest és a savtól mégsem véd meg csak írja hogy véd, de közben lemaradt ez a képessége és lazán sérül a manus ha átgyalogol a savas nyomon amit a szétcsapott savas genyó hagy maga után), bár magával tol ki az, aki nagyon keveri a két ágat (limitált a kirakásra kerülő ikonok száma és egy olyan drone-os fickó aki bőven választott a gépeket maceráló skill-ekből például felejtheti is elfelé a gyógycsomagjai használatát, mert egyszerűen nem fér ki a limit miatt az adott ikon).
Végül a ranger is kapott egy kis macerálást. Nála ami lövést erősít az ment a scout ágra, ami közelharcot és mozgékonyságot az ment a kardos ágra. Szóval nincs már nálam run and gun opció a ranger-eimnek kardos ágon. A sorrenden is változtattam kicsit (a lopakodás annyira súlytalan, hogy azt eltoltam kicsit felfelé és lentebb kerültek a harciasabb skill-ek).
Az egész talán 2-3 percet vett igénybe míg az adott class-nál az ini-ben felcserélgettem a szövegeket. A végeredménnyel én most elégedettebb vagyok. Kicsit kiegyensúlyozottabbak a srácok, nem mindent vivő a ranger (továbbra is erős, akár lövöldöz akár csépel a bökőjével, akár mindkettőt teszi, bár ekkor már messze nem azon az über szinten lesz mint alapból volt).
A másik megoldásom melósabb lett volna, ott azt terveztem, hogy behozok egy újabb ágat a skill listára ahogy a LW esetében volt - a lehetőség már biztosítva van, már kész mod (pontosabban két egymásra épülő mod, mert az egyik csak a lehetőséget teremti meg de önmagában nem működik) is van erre, de ott nagyon túlzásba esett a kreátor és 5-6 skill is van egy szintre felsorolva, ráadásul az idegenek skill-jeit is belepakolta (teleportálgatástól kezdve frenzy-n át mindent). Mondjuk módosítani már nem tart sokáig a dolgot, de egyelőre az alapul szolgáló mod például lecsaphat más class mod-okat - még akár a leader pack-et is.
Időközben meg variáltam kicsit a fegyvereken is, behozva lényegében a jó öreg damage roulette second wave opciót az előző játékból.
Ehhez csak annyi kellett, hogy az egyes fegyvereknél az ember átírja a Spread értéket. Ez lényegében a szórást adja meg az alap sebzéshez viszonyítva. Ha ez 1-es akkor a sebzésnél szereplő értéket egyel változtatja a program felfelé és lefelé is a skálán amin aztán a tényleges sebzést majd meghatározza, így például egy 5-ös sebzésű puska 1-es spread-el 4-6-os sebzést fog mutatni.
Na ezen értékeket írtam át úgy, hogy immáron 1 a minimum sebzés (a spread lett akkorára növelve, hogy ha levonom az alap sebzésből akkor 1 legyen a vége, ez persze azzal jár hogy a lehetséges maximum sebzés így magasra kúszott). Kifejezetten szívmelengető mikor emiatt ússza meg valamelyik emberem egy durvának ígérkező idegen támadását 1 HP veszteséggel, vagy mikor bejön a magasabb sebzés és sikerül így elintézni egy lövésből az amúgy átlagban két találatot igénylő célpontot. No persze a fordítottja is ugyanúgy bejöhet, ahogy az idegenek is profitálhatnak belőle meg szívhatnak miatta. Az esetek többségében a sebzések még mindig maradnak az átlaghoz közel.