A legendary alapból dupláz minden fejlesztési/építési/kutatási időt és gyengíti a katonákat (-1 HP). Az árakhoz nem nagyon piszkál hozzá, bár a toborzás költsége pont olyan, amihez hozzányúl. Az ellenfelek ugyanakkor nem fejlődnek akkorát, mint az előző részben a nehézségek között.
A legendary emellett variál még sok sok dologgal, így például az ellenfél doom pontjai és project előrelépései hosszabb idő alatt történnek meg (tehát lassabb az ő fejlődése is), több supplies ponttal kezdi a játékot a legendary-n a játékos mint kisebb fokozatokon, változik a harcban lévő ellenfelek száma, azok összeállítása, az erősítések és a maximális erőszint is (veteránon 10-nél véget ér az ellenfél szintezése -erőszint szerinti besorolása és csapat összeállítása - a 20-as skálán, tehát a legkomolyabb összeállításokat például sosem fogod látni és a legkeményebb ellenfelek jelentősen gyengébben és ritkábban fognak előfordulni, plusz más taktikát fognak követni az ellenfelek, kevésbé használva ki erősségeiket és képességeiket, bátrabban törve előre beleszaladva a biztos lekaszálásba).
A RNG is sokkal inkább játékos párti a veterán nehézségen, mint nehezebb fokozatokon (nagyon komolyan észrevehető a különbség, szinte már csal a játékos javára a gép, legalábbis ilyen érzése támad az embernek ha visszavált legendary fokozat után veteránra).
Akad persze még kismillió apróság amiben eltérés van, nagyon jelentős eltérés a nehézségek között (főleg például az autoaim, ami legendary-n nincs, a kisebb fokozatok mindegyikében pedig akár igen jelentősen emeli a játékos katonáinak találati esélyeit, míg rontja az ellenfélét, megjegyzem ez nem lesz kijelezve a százaléknál, a módosító csak a lövéskor lesz belekalkulálva utólag így lehet majd, hogy kisebb fokozatokon alacsony találati esély mellett is gyakrabban lesz hit mint miss és ritkábban fog az ellenfél sikeres dodge-ot végrehajtani). Vagy említhetném mondjuk a kapható/felvehető engineer/scientist minőségét, a 6 kontinentális bónusznál is a táposabbak kerülnek leosztásra alacsonyabb fokozaton (van összesen 12 bónusz lehetőség, ebből véletlenszerűen választja ki a program melyikeket adja majd be egy játékhoz).
Tényleg nagyon sok minden van, amiben a játékos jelentős előnyt élvez, legalábbis előnynek tűnik mikor az ember legendary kudarcok után, az ottani tapasztalatokat hasznosítva alacsonyabb nehézségen akar ténykedni. Az biztos, hogy elég izmos önbizalom tuningként hat a legendary után a dolog. :)