Főleg mikor lényegében kimaradt dolgokat raknak hozzá a játékhoz a modok. Például jobb forgathatóságot, kimaradt idegen lényt, egy taktikailag is remek fegyverosztályt, meg tiszti képességeket (és ezek csak a day 0 DLC modok voltak a hivatalos csapat által felkért Long War team-től). A DLC/előrendelési extra ehhez képest lópikula volt.
Alaphelyzetben szerintem lényegesen játszhatóbb lett az új játék, mint az előd volt, de azért bőven lesz hiányérzete az embernek amit modokkal könnyedén betölthet (és ennek alkalmazását és a modolást külön szorgalmazzák is a készítők), mert azért történtek itt egyszerűsítések és furcsa változtatások is (amire egy példa, hogy anno az EW/EU esetében azon ment a panaszkodás, hogy nőket jóformán nem generál a program katonának, itt most épp fordított a helyzet, mert az alap csapataim eddig mindig fixen 8 nő és 2 pasas volt, de ahogy olvasgattam ezzel nem vagyok egyedül). A plusz class-oknak én speciel nagy szükségét nem látom, de számtalan megjelent apró módosítás bizony nagyon sokat tud dobni a játékélményen úgy, hogy nem piszkál hozzá lényeges dolgokhoz, csak gyorsít animációkon vagy simábbá teszi a működést, jobbá az UI-t és más hasonló dolgok.