Kipróbáltam: a 10-es képességű lakóról lerántottam a +3-as ruháját és majd 10 másodperccel nőtt a "betakarításhoz" kellő idő a termelő épületben. Tehát, igenis növelik a 10 fölötti képességek a termelés hatékonyságát, hiába csak +10-et jelenít meg, mindkét esetben.
A plusz reaktorok is inkább azért kellenének, mert belépéskor sokkal alacsonyabb energiaszintet jelez, mint amikor otthagyom a játékot és kellene neki 2-3 ciklus, mire megint elérné a régi, magasabb értéket, amihez nem mindig van időm kivárni - szeretem, ha van tartalék, mert a(z elhúzódó) harcok nagyon le tudják szívni a kapacitásokat.
80 felé már volna "bőven" lakóm az épületekhez, de még mindig képzések alatt áll a népesség legalább fele. Tehát, volna személyzet a kalandozáshoz is, létszámilag, de képességek (és szintek) terén még nem állnak készen -> alacsony képességű egyén szinte csak lomot tud találni, arra meg nincs már szükségem, amikor legendás fegyvereket kéne már gyártanom - pénzem meg van, tehát csak azért nem kell kimozdulniuk.
Itt jegyezném meg, hogy igenis van különbség, hogy a skorpiókat 7-10 (az alapszinten gyártható legjobb és a talált kék hulladékok), vagy legalább 17-et sebző fegyverrel (kék plazmapuskák) csapkodják-e a dweller-ek: az utóbbival legfeljebb 2 helyre tudnak betörni, míg az előbbivel 3-4-et biztos meglátogatnak. Sz'al a fegyvergyártásnak is nagy jelentősége van.