Olcsóbb üzemanyag, lásd lent, pont addig lesz jelentősen olcsóbb, amíg nem éri meg kiépíteni egy új adóbeszedési rendszer. Ha elég autót adnak el ott lesz az adó is! ;)
Környezetbarát. Lásd megint csak korábban, ha szénerőművel állítod elő az áramot akkor rosszabb a helyzet. Több cikk foglalkozott ezzel az utóbbi időben, hogy a kínaiak ezzel, hogy kormányzatilag nyomják az elektromost környezetvédelmi indokokkal, jól lábonlövik magukat a szénerőművek miatt.
Menettulajdonság. Egy dologban jó, mivel zéró fordulattól rendelkezésre áll a rahedli nyomaték ezért kiváló dragstereket tudsz vele csinálni, leelőzöd a lámpánál a pizzafutárt, aki még egy Ferrarit is megszívat. És kb ennyi. Adott szakaszon ugyan jobban gyorsul, de egy jobb pályasebességhez az is kéne, hogy erről a nagyobb sebességről jobban is lassuljon, csakhogy fékek valamivel ugyan jobbak, de a kocsi viszont nehéz mint a kő. Az előbbiek miatt is fellép ugye a melegedés, ami bszintén korábban volt már tárgyalva. Összességében egy csúcsszuper gyári Tesla S olyan köridőt megy, mint egy Jeep Cherokee. Hmmm. Feleannyiért veszel egyhasonló kategóriájú, gyártási minőségű BMW-t, Audit és röhögsz rajta, és azokon még a gyár is keres jócskán. Kis autók ehhez képest ráadásul még gyengék is, mert nincs bennük akkora motor és akksi.
A belsőégésű motornál iszonyat előny, hogy az akksival összevetve 20-40X annyi energia tárolódik az üzemanyagtartályában. Szal lehet szídni a hatékonyságát, ami fele annyi sincs, mint a villanyé, de miközben eredendően könnyebb, ami azért alapvetően határozza meg a menettulajdonságot (lásd Colin Chapman erről vallott nézeteit) nem kell azon rinyálni, hogy ha bekapcsolom a fűtést/hűtést akármit, akkor ez az energia el fog fogyni.
Nyomaték kérdésre ott a váltó, zaja nem jelentősen nagyobb ma már, mint a villanyé. Bonyolultság szempontjából igazából nem feltétlenül nagy a gond. Ha a motor nincs túl elektronizálva (alapvető hibaforrás az új kocsiknál is), akkor a bemelegített, megfelelően méretezett, megfelelően olajozott eszközök szinte zéró kopással elmennek egy Föld-Hold távolságot is. Ezek az eszközök kevésbé érzékenyek a környezeti hőmérsékletre, mint a tisztán elektromos rendszerek.
A valóság az, hogy a jelenlegieknél is sokkal jobb belsőégésű motoros autókat lehetne tervezni, de költséghatékonyság, üzleti modell, vagy az egész terméknek a marketing, dizájn alá rendelése miatt nem teszik a gyárak. Gyak megtehetik hogy direkt elbaxszák őket és még akkor is 100X jobb használati tárgyat kapsz, mint szinte akármelyik villanykocsi és a gyár keres rajta, ellentétben a villannyal.