Ahogy fentebb már utaltunk rá, nem látszik az, hogy a következő években bárki is jobb akkumulátorokat fog gyártani a Tesla-Panasonic kettősnél, illetve nem látszik az, hogy bármelyik másik autógyártó jobb akkumulátorokkal rukkolna elő. A helyzet viszont hamarosan változhat, egészen egyszerűen azért, mert több autógyártó és beszállító fordít hatalmas összegeket kutatásra és fejlesztésre, így 2020 után megjelenhet a piacon az akkumulátorok harmadik generációja. A szigorú biztonsági előírások miatt a járműipar esetében ugyan lassabb adaptációra számíthatunk, ugyanakkor 2021 és 2025 között így is széles körben elterjedhetnek majd.
Ezek az eszközök kisebbek, biztonságosabbak lesznek második generációs társaikhoz képest, valamint gyorsabb töltést tesznek lehetővé és nagyobb hatótávolságot biztosítanak majd a tervek szerint.
A harmadik generációs akkumulátorok között talán a legnépszerűbb a szilárdtest akkumulátor, amely előállításához szilárd elektrolitokat és elektródákat használnak. Az ilyen eszközök nem csak nagyobb energiasűrűséget produkálnak (kisebbek és könnyebbek), de gyorsabban tölthetők és élettartamuk is jelentősen nagyobb, mint a hagyományos lítium-ionos celláké. Ezzel a technológiával kísérletezik egyébként a Toyota is, illetve a tervek szerint ez a típusú akkumulátor jelenhet meg a japánok elektromos autóiban 2020-tól. De más gyártók is jelezték már, hogy a szilárdtest akkumulátorban látják a jövőt, közéjük tartozik a takarítógépeiről ismert Dyson is, amely most készül belépni az elektromosautó-gyártásba.
A kínaiak közül a CATL fejleszt szilárdtest akkumulátort és a vállalat előrejelzései szerint eszközeik 2023-ban már megjelenhetnek a tömeggyártásban. A német Bosch is keményen dolgozik saját szilárdtest akkumulátorán és úgy látják a vállalatnál, hogy berendezésük 2020-ban már kereskedelmi forgalomba kerülhet, míg az elektromos járművekben 2025-ben jelenhetnek meg.
De hogyha harmadik generációs akkumulátorokról beszélünk, akkor nem szabad megfeledkezni a lítium-levegő, a lítium-kén és a nátrium-magnézium akkumulátorokról sem, amelyek szintén sokkal hatékonyabb megoldást jelenthetnek a ma használt lítium-ion akkumulátorokhoz képest.