Mivel a legtöbb IT multi megégette már magát egyszer azon, hogy elszalasztott egy technológiai paradigmaváltást, ezért amikor berobbant a köztudatba a VR mindegyik ész nélkül szórta bele a pénzt, nehogy kimaradjon a jóból.
Ez spekulációs buborékot indított el, mert a VR-el foglalkozó startupok egy termék ötlettel is fel tudták értékeltetni magukat több tíz milliós nagyságrendre, a nagy cégek meg be is vásároltak belőlük. Így a szaksajtó telelett clickbait kamu hírekkel, hogy x startup holnapról már egyenesen az agyadba vetíti a VR-t, és már csak ki kell fizetni a kínai gyártót, hogy holnapra a boltokban legyen a termék egy gagyi telefon árának a feléért, csak légyszi légyszi vegye már meg valaki a céget potom 10 milliárd dollárért.
Mára alábhagyott a zaj és tisztul a piac.
Ettől még a VR köszöni szépen jól van, egyre több területen jelenik meg és egyre több VR hmd-t adnak el. Akik pedig pl. a játékosok közül egyszer rákapott a VR-re, azok 80-90%-a nem nagyon akar már monitoron játszani.
A 8bites home computer korszak kezdetén is szinte minden elektronikai cégnek volt saját személyi számítógépe és ezek közül a többség már a bemutatásakor megbukott. Mások sikerre vittek egy-két terméket és utána csődöltek be (Commodore, Sinclair, Atari).
Ettől még a személyi számítógép, mint technológiai paradigmaváltás sikeres lett és a VR is az lesz.
Egyszerűen csak nem lehet 2-3 év alatt eljutni arra a szintre, amihez a hagyományos informatikának 30-40 év kellett.
Ami a tengeri betegséget illeti, az tartalomfejlesztési kérdés, nem technológiai, ahogyan zenéből és filmből is lehet olyat alkotni, ami fizikailag kikészíti az embereket.
A rosszullétet az okozza, hogy ha a szemed gyorsulást érzékel, az egyensúlyszerveid meg nem, akkor azt az agy mérgezési tünetnek értelmezi és igyekszik minél hamarabb üríteni a gyomortartalmat. A fejlesztésnél tehát ügyelni kell rá, hogy a gyorsulás látványa ne legyen aszinkronban az egyensúly érzékeléssel. Ezt pl. roomscale-el oldják meg, teleportálással, vagy azzal, hogy a világot mozgatják körülötted és nem téged a világban.