Ha egy dolgot fel kellene mutatnom, amivel még mindig nem vagyok megbarátkozva, az a public order.
Nem - számomra nem jó. Egyáltalán nem. :D Maga az ötlet, hogy valószínűségi alapon menjen a lázadás, valóban ad egy kis bizonytalanságot és hihetőséget a rendszernek, de jobb lett volna ezt eltoltan és lépcsőzetesen csinálni, pl. a régi R2-es rendszerben mondjuk
0 - -70-ig - 0% esély, "csak" a negatív módosítók
-70 - -85-ig - 33% esély a lázadásra
-85 - -99-ig - 66% esély a lázadásra
-100-nál biztosan fellázad egy település.
Értékeken lehet vitatkozni, a -50-es, vagy akár a -25-ös küszöb mellett is lehet érvelni, de az azért egy tisztességes baromság, hogy Björnsson, miközben a lakáskulcsát keresi a szütyőjében, véletlenül leejti a tölcséres fagyiját, így a -1-től potenciálisan fellázad a komplett bánya. Az meg aztán különösen marha poénos, hogy Mud-at-Bognál májusfákat állítanak, a szűzleányok virágkoszorúkat helyeznek a fejükre meg buja körtáncokat járnak, de mivel a sereg 130 kilométerre tőlük elfoglalt egy eredetileg más zászló alá tartozó WC-csésze gyárat, ezért hirtelen "Conquest" címszó alatt felb*sszák magukat és felgyújtják a helyi teszkót.
Már csak azért is az R2-t említem, mert hihetőbb az, hogy a lejtmenet (mínuszos körök) miatt egyre gyűlik a panasz a robbanáspontig, mint a mostani helyzet, ahol Máltai Szeretetszolgálatot kell játszani a lakossággal. Most gyakorlatilag az van, hogy ha kalkuláltan és biztonsági határral számítottan pluszban vagy, akkor kezelhető örök élet plusz kétszáz évig, ha viszont valakinek rossz napja van egy településen, lehet dobálni a dobókockákat. Az R2-vel ellentétben a korábbi jó időszakok pedig nem "bufferelik" fel a települést.