Azért az első Baldur's Gate-ben a csapatodat hamar felszecskázták a szörnyek ha olyan zónába mentél ahol semmi keresnivalód bizonyos szinteken (szirének, basiliskus-ok és hasonlók). Ez a játék ugyanez. Hiába a fene nagy szabadság (bárhova mehetsz a térképen) megvan az út ami mentén érdemes menni és akkor nem lesz olyan random encounter amivel nem tudsz elbánni.
Az, hogy vannak szörnyek amiket csak bizonyos módon lehet legyőzni ne legyen már újdonság azoknak akik ilyenekkel játszanak. A "szellemi elődökben" is lecsap az első troll mert nem tudod megölni csak ha tolsz rá savat vagy tüzet. Ezt nyilván nem tudtad mindig hanem valahol olvastad/utánanéztél/elmondta valaki. Folyton megy a rinya, hogy túl könnyű minden játék ezért meg azért. Erre tessék itt vagy valami ahol nem faceroll minden hanem taktikázni kell és gondolkodni de az már olyan megterhelő manapság.
Szerintem jó lett a játék, a sztori egy erős közepes és királyság menedzselése fárasztó tud lenni de a harcokkal sosem volt különösebb gondom.