Az idei év legerősebb RPG kasztrendszerével. Megállítható időalapú harcokkal. Klasszikus fantasy, amit a Baldur's Gate és a Fallout 1-2 ihletett. Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2018.09.26. 21:00:46
Ööö, ez nem valami akció RPG? Én eddig úgy tudtam.
Nem. Inkább hasonlít a NWN-ra, csak nem multi. A Pathfinder rendszerében, 3.5 DnD rendszer, memorizálás stb. Plusz később királyság-menedzsment. Ruszkik csinálták, de Chris Avellone írta a sztorit, szóval a fene se tudja.
A talán valaha látott legjobb karaktergenerálással rendelkezik. Csak varázslóból ezek vannak: 3 varázslókaszt Magus Sorcerer, Wizard azokon belül alkaszt vagy négy (tehát eddig 12 féle) vagy 20 féle vérvonal 20 féle idézhető állat az egész elképesztő ! A wizardnál Te válogatod össze a varázslatokat. Sikerült az élőholt Inkvizítoromat lemérgeznem health potionnal :D Háromszor itattam meg , mindig 1 ép re gyógyul fel csata után mivel élőholt:) Így lehet gyógyítani.:
Ez jól hangzik, csak semmi értelme szerintem, mert inkább erőforrás pazarlás és valódi difi nincs is, amennyit láttam az elmúlt 20+ év CRPG-iből.
Egy RPG lényege a történet, nem fogja senki (?) 40-szer átpörgetni a játékot másik kasztért. Mivel kockáztatni nem mer az emberek többsége, ezért én pl. választanék egy átlagos valamit és csá. Nálam ez egyáltalán nem faktor.
A Gothic minden részének röhejes volt az egész rendszere, kaszt kb. nem volt. Ennek elennére kitoltam az összes vonalat és még azon felül is végigtoltam legalább egyszer a II--őt és III-at is. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.09.27. 15:24:13
Igen többszöri végigjátszást nem érinti előnyösen, de ha azt veszem és egyelőre nem tudom csak "veszem" hogy a D&D rendszer nagyon részletes és ezek tényleg 100 körül fejleszthető nagyon eltérő lények (nem mondom hogy élőlények mert ez sem igaz :) ) akkor ennyiféle eltérő ellenfél jöhet veled szembe amikkel más más taktikát kell majd alkalmaznod. Tehát a harcok mélysége lehet olyan ami hosszútávra leköt... aztán ki tudja. Itt gyorsan egy Inkviizítor egy sorcerer és egy cuki bárd csatlakozik hozzád tehát őket szerintem nem vagy ugyanolyan képzésűt nem érdemes felvenni, de a másik 97et igen Egy RPGben véleményem szerint pont a mélysége ami odaragaszt és ott tart ez van olyan mély első látásra mint a Wizardry sorozat volt.
A "Kingmaker" a Pathfinder asztali szerepjáték egyik (konkrétan a hatodik az eddigi 22-ből) ún. adventure path-ja volt, ami igen szép sikereket ért el azzal, hogy a hagyományos 1-20. szintre elég kalandot nyújtó hat füzetben egy komplett régió-menedzsment minijáték is fontos szerepet kapott (ami aztán egy külön kiadványban kibővítésre is került). A cím is innen származik: a karakterek egy szétszabdalt, viszályokkal terhes területen kell kihasítsanak maguknak egy királyságot és azt meg is kell tartaniuk.
Én alapvetően máshogy nézem. Fizikai képtelenség ennyit értelmesen balanszolni. A kevesebb néha több.
Jó visszaszívom indítsatok olyan karaktert amit akartok mert változik a csapat. Tényleg kezd látszani a társasjátékos alap amit írtok hogy területeket kell visszafoglalni. A térképen való mászkálás tényleg nagyon társasjátékos érzésű és még a táborozást is managerkedni kell na az pl nagyon tetszik: ossz be 4 embert 6 feladatra :) és vállald a kockázatait a döntésednek. Nem szabadon mozogsz hanem mint az a dwarfos RPG játék tavaly csomópontok vannak. Az az óriásos harc nagyon epikus de a küldetéseket nem teljesen értem még. Van egy küldetésem hogy szerezzek meg egy eljegyzési gyűrűt mert a rablók ellopták , de honnan is ? A térkép nem ír rablókat csak választható utak vannak... Ha ezt valaki elmagyarázná megköszönném . Nem kell it kiegyensúlyozni semmit, mindenkit meg kell ölni vagy megölnek :)))) Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2018.09.27. 20:46:10
Thorin tett fel egy videót Magyarul a karaktergenerálásról aki még nem játszotta és bele akar nézni annak ide teszem:
Ha esetleg valaki játssza rajtam kívül eltudná mondani miért ennyire nehéz ez a játék ? Az első küldetéseket sem tudom megoldani amiket adnak amióta kijöttem a Nagy térképen barangolni. Azt értem hogy ez egy Hardcore RPG és nagyon vágnom kellene minden emberem minden képességét, de mintha nem adna rá esélyt hogy betanuljak. Normálba kezdtem el de a kis pókrajt nem tudtam megölni a pókbarlangban, jó savas üvegcsékkelet vásárolva valahogy megoldottam mert bár reális hogy se pallossal se számszeríjjal ne találjak el aprócska pókok százait de hogy az embereimből szinte senki nem tudja megsebezni se az necces. Gondoltam egyedi, de úgy tűnik nem mert a vadkan az erdőbe egy vadkan ami szintén az első küldik egyike szintén átmegy a csapaton. Lementem délre mert ott mutat egy utat, bementem egy patkánybarlangba hát 15 ös ACjük van a patkányoknak és tűzlabdákat lövöldöz valaki hátulról. Értem hogy realitás meg Pathfinder a játék neve de elmondaná valaki merre érdemes menni ? Mert olyan érzésem van valamit én szúrok el, vagy ez pokolian nehéz normál fokozatban. és ez a 90 nap amit adtak hogy foglaljam vissza a birodalmat ez mi ? most tartok a 72-dik napon ( visszaszámol) hiszen Healer nélkül sokat kell táborozni. meg alig pár varázslatom van naponta...és kettes szintű vagyok. Végig úgy érzem mintha egy 2 es leveles csapattal harcolnék 10 es szintú lények ellen mert rossz részére tévedtem a térképnek. Se a szintjüket se az életpontjukat nem látom az ellenségnek, jó lenne valami szintjelző egy dungeonba. Azon filózom újrakezdem easy-n akármennyire is a gyerekeknek fentartottnak érzem az easy-t de nem tettek gyógyítót a csapatba, ez a bárd meg elég bénán és keveset gyógyítgat ahhoz képest mennyire erős ellenfelek jönnek egyből. Ha esetleg valaki játssza a játékot a nehézségi szintről írjon már... Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2018.09.30. 11:12:08
Nem tartok még ott, de eddig kifejezetten érdekes élmény, az kissé felcseszett hogy megorroltak rám a karakterek, ki az a bolond aki egy támadás alatt lévő szituban nem markolja fel azt az aranyat? .. A táborozás az zsír, Realms of Arcania, vagy Expeditions utánérzés. Jelenleg még itt vagyok, az első éjszaka/tábor. De eddig nagyon pozitív élmény
Na de a viccet félretéve. Sejthető volt, hogy ha egy szimpla láda miatt dialógus van akkor annak bizony következményei lesznek. És ez igaz az egész játékra. Szóval csak ésszel a lopkodással. Én otthagytam mert az nem lett volna a karakteremhez ha kiveszem ami ott van.
Most elolvastam kínomba a patch notes-t 1.01 Oleg's Trading Post: nem látszanak az olajcsapdák...hát bizony nem :) alapszinten már adnak a pókbarlanghoz Bokken warns about quest difficulty and gives 6 flasks of Alchemist's Fire. The special tutorial message is added about dealing with spider swarm. Ház bizony engem senki sem figyelmeztetett és nem kaptam 6 flaskát szinte csak savas bombaüveggel vagy tüzes bomba üveggel lehet megölni a kis pókokat csak éppen ezt az apró dolgot senki nem mondta :) Úgy tűnik a játék a D&D 3.0val nagyon arra épít kinek milyen ellenállása van, figyelni kell mi sikerült és a sikertelen támadásoknál váltani kell másra, tehát ilyen megfigyelés alapon működik a történet mert infó van a lényekről ugyan az enciklopédiában csak szinte üres
Naponta adtak ki hozzá egy patcht : 1.01 1.02 1.03 A kastélyba elvileg le van csökkentve a harc erőssége hogy betanulj. Tehát aki hardot indított ott kipróbálta áá jól van ez.. az nagyon meg fog lepődni amikor menni fog az első komoly csatákra a térképen... Ígérnek egy nagyobb patchet is csak hétvégén pihentek picit. Én azt javaslom 1.03 alatt ne játssza senki. de maga a játék elképesztően jó, a vizes pályák meg gyönyörűek ! Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2018.09.30. 18:20:19
Nem mondom, hogy könnyű, mert nem az, főleg, ha nem tudod mikor mi vár rád. Ez persze részben a játékrendszer alapvető hibája, első pár szinten nincs hp-d, egy nagyobb támadás kiüt vagy megöl (d8-s kard vs 20 hp-s harcos vagy 10 hp-s varázsló), ráadásul a varázslat slotok még nagyon kevesek (3. szint nagyot dob minden varázshasználó kasztnak a második szintú spellekkel.) A pókos meg simán koncepciós hiba, nincs x felszerelésed akkor nem tudod megoldani mert csak.
Azt a barlangi pókos részt nyilván mákkal, de pont lehoztam mindenféle flaska nélkül két fáklyával, még csak utána beszéltem Olegnél a quest adóval... viszont Elk templenél az a brutál maci simán lepofoz főleg, hogy csak 3-an vagyunk a barbár csajt hagytam menjen rabszolgának nagyon ajánlgatta magát majd megnézem ott mit tudok esetleg kezdeni, oké nemzetközi fórumokon azt írják simán elég a 90 nap de csak ott lebeg, hogy nem tudok mindig campelni, meg ide-oda utazgatni.
"Inkább hasonlít a NWN-ra, csak nem multi"
a NWN a Neverwinter Nights.. lehetett ugyan multiba tolni, de alapvetően volt egyjátékos kampánya..
a szimplán Neverwinter nevű játék, nah az multi.. de ha már hasonlítani akarjuk, akkor Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment a régi nagy nevek közül, az újabbak közül Tyranny, Pillars of Eternity..
hogy most mennyire D&D vagy nem .. az alapjai azok.. a 3. kiadás mellé a D&D jogaival rendelkező Wizards kiadott egy Open Game License (OGL) -t, amivel hivatalosan lehetett módosítani, felhasználni a rendszerüket, cserébe pár lógót meg szabályt kellett betartani.. ezzel meg is ágyaztak a saját konkurenciájuknak.. többek közt a Pathfinder elnevezésű variánsnak.. a játék utóbbira épül.. alapjaiban valóban D&D, de gyanítom a kiadó szája habzik minden kommentnél, ami simán ledéendézi a rendszerüket (:
hogy mennyire nehéz vagy nem nehéz.. számos RPG-re jellemző, hogy alacsony szinten elég halálékonyak a karakterek, vigyázni kell rájuk, taktikázni.. kihasználni a varázslatokat, a képességeket.. nem egy ész nélküli hack'n'slash, ahol megyek és bedarálok mindent.. eleve ha mondjuk van egy 18-as AC-d, ami nagynak számít (eleinte legalábbis), a disznónak meg egy +3 támadása (ami mondjuk egy nagyon alap), akkor is 15 feletti "dobással" eltalál, lényegébe 25% eséllyel.. szóval minden negyedik talál.. egy kevés HP-s karaktert így hamar letudnak..
sok pici ellenfél ellen nem árt mondjuk területre ható varázslatot használni.. persze arra is figyelni kell, hogy limitált a varázslatok száma, főleg eleinte, így nem ész nélkül előre elpuffogni mindent, csak amikor az ember (törpe, elf, stb) pengéje hasztalan...
és bizony ahogy a normál szerepjátékban sem tudod, hogy az adott lény mennyire veszélyes, mennyi életereje maradt, itt sem látod.. ez egy ilyen játék (:
"ki az a bolond aki egy támadás alatt lévő szituban nem markolja fel azt az aranyat? " a törvényes és a jó jellemű karakterek ..
a medve meg nem játék (: kifejezetten veszélyes állat, és én csak örülök, ha mezei kezdő karakterek nem tucatszám öldösik, hanem reálisan életveszélyben vannak vele szemben..
a "túl nehéz a játék normál fokozaton" dologba meg tán az is közre játszik, hogy manapság a játékok normál fokozata is könnyű, sehol nincs egy 15, 20 vagy pláne 25 évnél régebbi játékhoz képest .. aki nem bír vele, játssza könnyebb fokozaton..
Mindamellett hogy egyetértek azzal amiket mondasz engedd meg hogy egy picit vitába is szálljak azokkal. Igen ez volt a NORMÁL az oldschool-ban, Ha vesszük a rég wizardry8, might magic8, Baldurs Gate1 játékokat ez igaz. Csak azok akik steamen megveszik erről nem értesülnek. Ha lenne egy Demó mint régen és ott nem tudom lenyomni a vaddisznót nektek már lehet medve (mert annyi módosítás van a verziószámokban hogy nem tudhatom), vagy csak véletlenül nyomom le a pókokat, csak előkészülettel nyomom le a rablórohamot és pl a beszélő farkasokat nem tudom lenyomni és emiatt a caotic good választ fel kell adnom és egy beleszarok Neutrál választ kell adnom akkor megértem hogy ez a régi Normál és jobban a célközönsége kezdi játszani. emiatt pedig nem lenne a megítélése vegyes egy amúgy még erősen Béta készültségben levő játéknak. És ebben nem az a baj hogy az emberek büszkék és ne tudnál EASY-be kapcsolni, hanem hogy egy egyébként is elhanyagolt műfaj kap egy pofont hogy így nem kérjük. Nem azt kérném hogy változtassa meg a műfaj szabályait, de egy ablakot a lény képével ÉP-jével oldalra betehetne amin látom hogy ha egy tűz alapú varázslattal meglövöm akkor az onnantól kijelzi "tűzre immunis". Ha snowballal meglövöm "hidegre immunis"... Nem az én memória- beli képességeimnek kellene meghatározni egy RPG-t hogy pl emlékszem e 25 csatával előbb hogy az a hegyimedve hidegre immunis e, hanem ugyanúgy mint az automata térképezés a PC mint kényelmi funkció oldja a fapados papír alapú jegyzetelést. Aki meg nem akarja nézni az ablakot mert annyira pro nem nézi...
az tény, hogy a BG -ben mondjuk méltatlankodtak a karakterek, hogy a fegyverük hatástalan, ha olyan lényt ütöttek, amit nem sebez.. azt itt is meg lehetett volna oldani...
de mondjuk a HP-t emlékeim szerint ott se mutatta.. max ha rávitted az egeret az ellenfélre, akkor kiírta, hogy "badly injured" és hasonlók..
attól, hogy nem sebzed, még nem biztos, hogy immunis.. lehet, hogy csak resistance-e van, amit nem sikerült a sebzésnek meghaladnia (de mondjuk a köv lehet meghaladja..)
hogy most steam-en, gog-on veszem meg vagy letöltöm, annak sok köze nincs a nehézséghez..
ha most normálba nehéz a játék, akkor nem a játék a hülye, hanem én vagyok béna, és leveszem easy-re.. másnak meg még így is túl könnyű és beteszi hard-ba...
ha előre tudom, hogy nem akarok kicsit se szívni, akkor meg eleve a lehető legkönyebb fokozatban kezdem..
ha úgy is szív az ember, azon lehet méltatlankodni...
amúgy a játék elég részletesen engedi állítgatni a főmenüben a nehézséget.. és ha megnézed, már ott is látszik, hogy nem lehet könnyű a játék, még normál fokozaton is csökkentett sebzések vannak..
"bizony ahogy a normál szerepjátékban sem tudod, hogy az adott lény mennyire veszélyes, mennyi életereje maradt"
Hja, tényleg nem látod, ha nem kérded a mesélőt, főleg amikor van épp a rendszerben egy kupac ismeret (lore) képzettség pont arra, hogy tudd mi micsoda és mire képes.
Tudom én vagyok a primkó, de lehet pont emiatt hanyagolom a játékot. Nekem ez a semmit nem látok, nem tudok téma, nem gyere be. Nem vagyok ennyire hc, időm sincs és energiám se fejben tartani.
Én nem értem ezt a fennakadást emberek. Ez egy ilyen játék. A műfajből és a szabályrendszerből adódóan előre lehetett sejteni, hogy lesznek olyan monszták amik megfingatnak ha nem tudok hogyan kell ellenük menni.
nem minden rendszerben van külön monster-lore.. ha van sem biztos, hogy megdobod a célszámot..
és van, hogy a mesélő direkt módosít a szörnyön vagy valami síkfertőzött variánsot hoz..
továbbá az sem garantált, hogy a karaktered a lore-ra pakolt pontot az egyéb jártasságok helyett..
persze megoldható lenne a játékban, Divinity-ben is ott a Loremaster..
de bárcsak ez lenne a játék legnagyobb hibája, és nem a bugok, lassú betöltés, stb..
elég sok mindent egybegyúrtak a srácok, van ebben a játékban minden. Egyelőre elég feszülősek a csaták (rabszolgavadászok, troll), törtet játszom még holnapig akkor lesz elérhető nekem az explorer edition. Egy driádba beletört a bicskánk. Még a BG szaladgálás a szörnyekkel is visszaköszönt :)), irgalmatlan árrés van, de az tetszik hogy nem kell hörcsög módban nyomni, alig van valaminek értéke...így nem fáj ha buffolok.
Na átköltöztem a legalizált változatra :) Asszem a BG-ben is a tab emelte ki a cuccokat a térképen, az működik itt is. Még csak most megyek a malacért:
Varázslót amúgy nem csatlakozik a játékosokhoz ?Vagy pap mert nagyon keveslem a gyógyítások számát is.
Ha a gonosz oldalon voltál az elején, akkor az elf veled megy (meg a törpe is asszem a gonosz partit választja), a törpe az sima pap, az elf szintén tud gyógyítani (inkvizitor). Egy ponton a másik oldal (nálam a jók, Linzi meg a harcos) is összeszedhető, felteszem ha másik döntést hoztad az elején, akkor is felszedheted a Tartucioval menteket. Varázslót még nem láttam (és tolvajt sem), így ha ezzekkel akarsz játszani, akkor bizony azt magadnak kell választanod. Persze ez erősen megnehezíti a palotabeli harcot, és később sem feltétlen hasznos egy második szintú varázsló, harmadiktól is erősen korlátos, bár legalább van már pár értelmes varázslata.
Fognak csatlakozni hozzád varázslók is, már az elején. A "Technic league"- nél ha megmented őket mindjárt, két fajta is lesz. Egy elf lány ,meg egy ork férfi. Ha meg megcsinálod az első főküldit, és lesz saját városod kapsz majd papot is. De ha nagyon akarod szintlépésnél, csinálhatsz multikasztot is valamelyik jobban tetsző karakternél. Utoljára szerkesztette: Aragorn10, 2018.10.06. 16:30:36
Megmenteni azokat, akik az egyik partitagot akartak rabszolgának? Hmm, kétségeim vannak...
Nem őket kell megmenteni bocs :) :) A rabszolgákat kell tőlük :) Közöttük lesznek azok akiket írtam. Utoljára szerkesztette: Aragorn10, 2018.10.06. 18:50:19
Így igaz, én is velük kalandoztam egy jó ideig. Az ork fickó elég kellemes magic armorokat tud felpakolni a harcosokra, a leányzó pedig hasznos buffokat képes megtanulni(én leginkább az Enlarge person-t ill. a megnövelt Endurance-t és Strenght-et használtam). Csak a főküldi után cseréltem le a férfit a papra, mert nekem is hiányzott egy gyógyító. Valami nem világos: A Spellbook-ban sötétebb sávval ábrázolt varázslatokat miért nem tudja memorizálni a karakterem?
Ráadásul a csaj mivel tolvaj/varázsló, szépen tolja a ranged sneak attackokat a varázslatokkal, meglepően durva amikor kiugrik a sima méreg varázslatból (lvl 0) a 10+ sebzés.
Valaki összefutott már a War Whisp-ekkel? Én 6-os szinten találkoztam velük, de lenyomtak, mint a bélyeget. A Protection from Electricity védelmemet szétkapták, mint Floki a lábtörlőt és egyszerűen alig tudom megütni őket, csupa Miss-em van. Egy fickó Challenge módban simán leverte őket, de szerintem már lev.9-es csapattal és ő meg is tudja őket ütni. Mi a titok nyitja?
Az eredeti szerepjátékban a will-o'-wisp-ek immúnisak minden mágiára, kivéve a magic missile-t és a maze-t. MM ellen még a hatalmas AC sem véd, mivel mindig talál. Mivel az AC-juk nagy része Dex-ből jön, segíthet olyasmi is, ami a Dex bónuszukat nullázza (pl. meglepetés, vagy improved invisibility). A támadásuk touch, ami ellen a páncél bónusz nem számít, a sebzés ellen a Resist Energy és a Protection from Energy véd. Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2018.10.17. 20:26:32
A videókban és a fórumokban egyértelműen a Protect from Electricity-t láttam ill. olvastam, ezen kívűl a cleric(vagy a mage, wizzard?) karakter cipelt magával egy nagy kör alakú pajzs varázslatot, ami a többieket is körülvette. Amit leírtál, köszönöm, de hogy tudom a találati esélyemet növelni a Whisp-ekkel szemben? Ráadásul ők időnként eltűnnek és mire becélzom őket a MM-el, már köddé is váltak...
A combat logban jelzi, hogy mivel is sebeznek, és akkor jobban látod, hogy mi ellen kell felkészülnöd, egyben látod az AC-jüket és hogyaz miből ered (így talán jobban lesz rá ellenszered.)
Most találkoztam a wispekkel, kedves kis lények, de nem birják a pofont:) 26-s AC nem kevés, ellenben egy jó harcos 10-12 környékén lesz 6. szintre, ehhez dobsz még egy blesst és prayert a paptól és máris 12-14-re dob, hárombol egyszer vagy kettőböl egyszer talál, az nmér elég, általában egy-két pofon és vége van. Valamint nagy AC neked is segít, főleg ha van natural armor nyaklánc meg prot gyűrű, ami mindig érvényes (majdnem.)
A szigeten találkoztál velük vagy a mocsári kútban? Utóbbi talán még keményebb, igaz, ő csak egyedül van. Neked nem volt szinte minden ütésed miss? Lejjebb is olvashatod, hogy szinte csak a Magic Missile találja el őket és a csapatot mindenképp védeni kell Protection from Electricity Communal varázslattal.
Na, nagy nehezen végre sikerült Hargulkát és Tartuk-ot is leverni, viszont a nimfás küldi felé lovagoltam, amikor váratlanul megjelent a felirat, hogy GAME OVER, lerombolták a birodalmamat!!! Ennyire azért nem szúrtem el a menedzsmentet, mégis kénytelen voltam visszatölteni egy korábbi állást és automatára tenni a birodalom irányítását. Engem a kalandozás jobban érdekel és emiatt nem kezdek új játékot. Több fórumban is olvastam, hogy másokkal is történt hasonló és nem volt őszinte a mosolyuk. :(
A mocsárban ahol a fát kellett kivágni és a banya is fészkel. Két darab jött egy kút közelében, meg pár másik még aszem random pihenéskor. Nagy az AC-juk, de nem volt vészes, a sebzésük meg nem zavart, nem éltek addig, hogy gond legyen. Most Hargulkánál vagyok, nem volt meg elsőre (meg másodszorra sem), majd még törpölök vele egy kört, kicsit elszállt a sebzése, ráadásul nem túl sok mágiám van, így eléggé gázos lesz. És persze nem teljesen oké, hogy Valerie AC-ját kérdés nélkül találja el...
Töredelmesen bevallom, nekem volt az öt próbálkozás is Hargulkánál...Visszamentem és lecseréltem a bárdomat az alkemistára, ha ő direct targeted bombákat dobál, ami a csapatomat nem sebzi, plusz Octavia szórja a sav sebzést, akkor sikerül! Én 7-es szinten tudtam lenyomni és minden létező buffot rájuk pakoltam illetve megitattam velük. A röhej, hogy nem ő tartott sokáig, hanem utána Tartuk!!!! Kicsiket sebez, de alig lehet megütni. A profik már 6-oson simán lenyomják, de azokban a videókban is általában az alchemist van a csapatban, esetenként a ranger. Tartukot nincs értelme elsőként támadni, mert rögtön elbújik Hargulka mögé.
Most rendesen felkészülve viszonylag simán lecsaptam, a fő plusz a haste tekercs volt, amit találtam az inventoryban:) valamint még az, hogya pap leszedte a hastet a trollról, így jelentősen csökkent a sebzése. Igazából a haste vélhetően elég lett volna magában, amit egy tiszta mágus akár saját jogon is idézhetne ekkorra.
Ha még érdekes a wisp probléma, akkor egy fontos eltérés a második szintű egyéni és a harmadik szintű csoportos energiavédelem varázslat közt, hogy az utóbbi 10-es dr-t ad fixen, az előbbi viszont hetedik szinten 20-ast, 11-nél pedig már 30-as védelemet, míg a 10-es dr-t még simán megüti számos wisp (mégha jelentősen csökken is sebzés, nem nulla), a 20-t már csak elvétve (2d8 a kicsi, 3d8 a nagyobb sebzése), azaz érdemben az negálja a támadásukat.
Na harmadszor is elkezdtem a játékot játszottam már 1.0--án akkor nagyon nehéz volt 1.03-on nagyon könnyű most próbálom az 1.10-en Old Syamore nevezetű helyen vagyok mert elfogyott az alapküldi a vadkan megölése után már csak bolyongok. Van itt egy óriás lény ami nem bánt, nem tudom szükséges e megölni, ami nem bánt az a barátom :) De a nagy fánál van egy ágakkal benőtt labirintus bejárat oda belehet jutni ??? mert az érdekelne sokkal több az állat már a játékban meg az időjárás is változik ennyit vettem észre most már 6 emberrel a pappal meg a varászlónővel kiegészülve újra normál nehézségű a játék... Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2018.11.22. 09:21:00
Nem kell megölni a szörnyet (bár xp-rt lehet, ha olyan a kedved:), van mögötte egy hulla, viszont lehet lootolni a szörny meghagyása mellett is. Ha jól emlékszem ott három dungeon lejárat van, kettő a kobold/mite cucchoz vezet, egy pedig az ezek alatti részből kijárat, illetve ha használtad, akkor egyben lejárat is.
Körbenyargaltam a térképen hát az a barlang a tűzdobálóval nincs meg mert ráolvassza az arcomat a sziklára de máshol nagyjából tiszta de miről szól a játék ? A Vízen sehol nem tudok átmenni mert a ködbe jönnek a szörnyek... Valami riveres küldetésbe meg azt mondják jó lenne valami ami visszajött a halálból... Most azt a kaszás csajt keresem akivel ebben a játszásban még nem is találkoztam de emlékszem az volt halott őt kellene megtalálni ? Le fog telni a 90 napom aztán game over ...
A főküldi az Old Sycamora-ban van. Le kell menned és találkoznod kell Tartuccioval. Ha őt legyőzöd, azután mehetsz a Stag Lordhoz. A halott elfet azt az Ancient Tomb-ba tudod felvenni. Igazából vagy őt választod vagy Harrimot ( a törpe papot). Ha nem őt választottad, akkor Old Sycamore-ba is beszélhetsz vele lennt.
A tűzdobálót kell legyűrnod, igen kemény meccs, főleg ha nem alkalmas feladatra a partid. Olegnél vehetsz pár italt és egyebet, ami segít, ha végkép nem megy. A riveres küldinél a bejárható terület keleti részénél lévő hídromhoz kell menned, ott mászik ki a vízből egy alak, akivel van pár opciód, némelyik megoldja, némelyik nem:)
(Illetve használhatsz hősies áldozatott, valaki egyedül bemegy megfogni a koboldokat, a tűzgolyót hozzávágja a kolléga és meghal az áldozat meg a koboldok többsége, ha normál fokozaton vagy, akkor csak a harc végéig esik ki)
Hogy miről szól a játék? A játék története nagyvonalakban, spoilermentesen: 1. Szerzel magadnak egy saját királyságot 2. Irányítnod kell a már említett királyságot 3. Lást a 2. pontot csak még add hozzá, hogy közben mindenféle monsztáktól is meg kell védened
Fura egy játék ez. Megtámadták a városomat a szörnyek. Szana szét romboltak mindent ráadásul bejött egy böszme nagy dög, az a fél partit leamortizálta. Sikerült megölnöm, de a tróntermembe nem tudtam bemenni. Kimentem a városból, aztán vissza és láss csodát: minden ház állt, az összes őr élt és mindenki úgy vislekedett, mintha mi sem történt volna. Ez most kicsit sokkolt. :)
Nem tudom megölni sajnos azt a tűzdobálós csapatot 20-ból nulla, normálon. Ez máshol megfelel harcore-nak. Én feladtam ezt a játékot, egyszerűen a normál legyen Normál ezt az átlag játékosok 99%a nem tudná megcsinálni... Viszont mindenkinek aki próbált segíteni köszönöm.
Háát ez nem egy sétagalopp játék. Amúgy a normal sem normal, mert ha megnézed a beállításokban (difficulty), a damage to party az alapból 0,8-on van. Én ezt feltettem 1,0-ra mert ha már normal, akkor sebezzenek is rám normálisan. A tűzlabda az reflex alapú sebzés. Ha van olyan karaktered, akinek nagy a reflex mentője esetleg van neki evasion képessége is, akkor simán túlélhető. Resist enegry, bár dal, buffok (pl. shield of fate, blur stb...) és egy kis szerencse kell csak. Most már kiírja a mobok értékeit is a játék, ha a Knowledge (World) értéked megfelelő. Javaslom ezt is nézd és úgy már könnyebb lesz a dolgod.
Csak tudod mióta elkezdtem a Divinity Original Sin 2 Definitive Edition-t azóta tudod mennyire kisimult az arcom ? Ott a Normál Normál nem akadok el a főszálba és kell abbahagynom a játékot és a lények ellenállásának van egy ablak ha akarom nézem ha akarom nem. de van és nem félistenként vannak benne lények akiket kétkezes pallossal nem tudok megütni meg szinte semmilyen varázslattal megsebezni, ha szerepjáték szempontból képzelem el a Pathfindert akkor nem laknának emberek egy olyan királyságban ahol egy 6 fős elit kalandozó csapaton átmegy egy pókraj vagy egy üvegcsét dobáló 3 patkány... Tehát ez optimalizálás és játék megírás kérdése ahol nem keménykedem a játékossal hanem játszatom és engedem fejlődni...
A pathfinderrel az az egyik baj, hogy a 3.5-es D&D szabályrendszerre épít és nem raktak bele semmi értelmes enciklopédiát. A másik meg, hogy nem tudom kinek az ötlete volt az, hogy a moboknak jó magas AC-je legyen és belefuss olyanokba, akik a szintednél Jóval nagyobbak. Lesz egy rész, ahol egy 28(!!)-as szintű szörnyet kell megölni. Igen izgalmas volt lvl 8-on. Meg válaszd szét a csapatod és a maradékkal ölj meg olyan szörnyet, akinek az alap ütése stunnol és vagy 50-ezt sebez. Ez már baszottul rontja a játékélményt és ez szerintem már nem kihívás, hanem hülyeség. A DOS2-ben is lesz pár szörny, akiket nem fogsz olyan könnyen legyőzni. Sőt...lesznek olyanok, akiket jobb békén hagyni, mert szétszednek pillanatok alatt. Igaz ezek a végigjátszás szempontjából teljesen feleslegesek, ellentétben a pathfinderrel.
Ui: Ha ennyire bejönnek ezek a fajta szerepjátékok, akkor tegyél próbát a Pillars of Eternity - Tyranny - Pillars of Eternity 2 hármassal. Ezek minőségben és tartalomban nagyon jók. Utoljára szerkesztette: fluency, 2018.12.02. 12:28:06
Ha vigasztal, akkor a 3,75-nek titulált pathfinder a rendszer, ami pont ezt hozza be, hogy rendszeresen akadjanak ilyen elborult ellenfelek, mert a játékosok egyébként is erősen optimalizálnak, míg a normál dnd szörnyei többnyire nem voltak azok, így gyakran messze a szintjuk felett tudott teljesíteni a parti. Főleg, ha a KM nem nagyon akart stratégiai játékot tolni a harcokban. Sajna egyébként tényleg kevéssé tesz hozzá az ilyesmi, csak arra kényszerít, hogy a harcokat előre ismerve az ellenfeleket játszd le.
Tudom, hogy mi a pathfinder rendszere. Viszont egy videójátékba szerintem felesleges az a fajta hozzáállás, hogy rakjunk be a játékosnal jóval magasabb szintű szörnyeket, hogy had érezze a játékos, hogy mennyire kemény. Felesleges. A szellemi elődökben sem volt ilyesmi: Baldurs Gate, Icewind dale, Neverwinter Nights, de még a Pillars of Eternity-kben vagy a DOS2-ben is így van. Folyamatosan emelkedett szörnyek szintje, ahogy előrébb jutottál a történetben és erősödtél. Itt nincs így. lvl 3-on belefutsz 2 mérgező hidrába, akik pikk-pakk kinyírnak és reload game. Ez nem hat ösztönzőleg a játékosra, épp ellenkezőleg: azt érzed, hogy nem a te kezedben van az irányítás, hanem az van amit a gép "dob". Tervezgethetsz, ha a játék éppen mást gondol, pl: nyomsz egy channels positive energy-t a partira azt nézel, hogy a mobokat is gyógyítod. :) Utoljára szerkesztette: fluency, 2018.12.02. 15:29:33
Azzal nincs kérdés, hogy nem értek egyet én sem, amikor kötelező baromi erős monmszták ugranak ki, vagy épp a random encounterek, amik többnyire csak időrabló elemek, néha meg jön egy szinte mindenre immunis elementál, aztán vagy van épp betöltve valami ellene szükséges vagy nincs.
Azért az első Baldur's Gate-ben a csapatodat hamar felszecskázták a szörnyek ha olyan zónába mentél ahol semmi keresnivalód bizonyos szinteken (szirének, basiliskus-ok és hasonlók). Ez a játék ugyanez. Hiába a fene nagy szabadság (bárhova mehetsz a térképen) megvan az út ami mentén érdemes menni és akkor nem lesz olyan random encounter amivel nem tudsz elbánni. Az, hogy vannak szörnyek amiket csak bizonyos módon lehet legyőzni ne legyen már újdonság azoknak akik ilyenekkel játszanak. A "szellemi elődökben" is lecsap az első troll mert nem tudod megölni csak ha tolsz rá savat vagy tüzet. Ezt nyilván nem tudtad mindig hanem valahol olvastad/utánanéztél/elmondta valaki. Folyton megy a rinya, hogy túl könnyű minden játék ezért meg azért. Erre tessék itt vagy valami ahol nem faceroll minden hanem taktikázni kell és gondolkodni de az már olyan megterhelő manapság.
Szerintem jó lett a játék, a sztori egy erős közepes és királyság menedzselése fárasztó tud lenni de a harcokkal sosem volt különösebb gondom. Utoljára szerkesztette: CrashBoostZoom, 2018.12.10. 17:12:27
Azért emlékeim szerint a Baldurs Gate-ben az elején még nemigen futottál bele nálad sokkalta erősebb lényekbe, mivel nem is tudtál olyan területre tévedni. A bards tale 1 volt, ami nagyon beteg volt a maga kezdésével. Ha belefutottál néhány barbárba vagy mad dog-ba, akkor neked kakukk volt. Ebben a játékban nem kellett sehova tévedni, mert random rámdobta a 2 db mérgező hidrát, amivel semmit nem tudtam kezdeni. Már bocs de ehhez aztán semmiféle gondolkozás vagy agyat megeröltető dolog nem kell. A Bards Tale 4 fejtörőihez, ahhoz kellett, de ehhez nem. Egyszerűen csak szerencse kérdése az egész. Nem szokásom rinyálni minden kis semmiségen, de ez a rendszer nekem nem annyira bejövős. Egyszerűen szerintem túl magas szintűek ezek a szörnyek és marha feleslegesnek tartom ezt. Amúgy channel positive energy még mindig gyógyítja mobokat, ami tök vicces tud lenni. :)
pedig jól mondja, relatív hamar, alacsony szinten össze lehet futni a lentebb említett lényekkel, ha mondjuk nem egyből a Friendly Arm Inn felé vetted az utad, hanem elkezdtél "felfedezni" és elmentél keletre (baziliszkusz) vagy épp a délnyugati irányba a partot követve (szirén)..
ugyanígy a Fallout 1-2 esetében... ha rossz irányba indultál, hamar golden gecco, deathclaw, supermutant jött szembe, vagy épp az enclave katonái..
a "level scaling" az Elder Scrolls sorozattal terjedt el igazán (bár nem ők voltak az elsők ezzel a megoldással..) utóbbi szerintem még bosszantóbb is.. amikor már übermagas szintű vagy, alázod a sárkányokat, de bármerre mész, felturbózott rablókkal kell sz@rakodni lépten-nyomon.. ráadásul némi "szintugrás" is akadt, Skyrim esetében is sokat szitkozódtam azon, hogy 2-3 szinttel alacsonyabban még a rám támadó "random" állatkákat, ellenfeleket 1-2 varázslattal vagy ütéssel elsöpörtem, majd miután tovább erősödtem már olyan variánsok jöttek, hogy az életemért küzdöttem és az addig "sima" haladás nyögvenyelős kín lett.. nem kihívás az ilyen, hanem szívatás..
és ugyanezt a hülye rendszert a Fallout 3-ba és folytatásaiba is átvitték...
Mondjuk most, hogy mondod valami worg rémlik az elejéről. Igaz, BT-kben is nekiugorhattál a magas szintű szobroknak csak nem volt egészséges, de az a te döntésed volt nem a rendszeré. IWD1-2, NWN 1-2-ben nem ugrálhattál bárhova, de attól még volt bennük kihívás rendesen; rohadj meg Klauth, meg Chahopek. Azért hogy tisztázzam nem az ACT 3-nál tartanék, ha annyira rossz lenne a játék és minden xar akadályon felhúznám magam. :)
Érdekes egy dolog ez a Call of Abaddon. Ha a barbár camp után nem megyek szinte egyből a megadott helyre, akkor simán Game Over. Kicsit frusztráló, mert az eventek között csak jön a figyelmeztetés, de nincs se opció, se timer. Szóval, ha más is oda ér, akkor a Kellid Barbarian Camp-et befejezve ne nagyon fedezgessen fel, hanem töltse fel a készleteit. Adja el ami nem kell, szerelkezzen fel (heal, és restoration scroll nem árt) és irány a Valley of the Death. A Selective Channelt meg nagyon benéztem. Azt hittem, hogy benntmaradt a papomnak, mikor még korábbi szintlépésnél beraktam. Most meg rájöttem, hogy mivel kísérletezgettem a featekkel szintlépéskor, nem azt raktam be és csodálkoztam, hogy gyógyítom a mobokat.
Érdekes egy játék ez. Ez a Linzi például. Szóval bármit akarsz játszani ez a kis karakter meghiúsítja a csodálatával, meg a lelkesedésével :) Avellone hihetetlen egy figura.
A rajzok, a hangja minden annyira tökéletes lett :) Jó pár éve játszok szerepjátékokkal de ez a kis karakter emlékezetes marad. Avellone visszafoghatná magát :)
Igazából nekem is a lelkes szó jutott róla eszembe, meg az aranyos. Jól megírt maga a karakter, elég sokáig velem volt, de aztán lecseréltem egy mágusra. :)
Ma újra kezdtem és olyan meglepetéssekkel van tele a játék amit elképzelni sem lehet annyiféle kimenetel van függően mikor lépsz az adott sztoriban korán későn még a tűzálló vagy nem tűzálló pl előtt. Amit elképzelni sem tudtam. Ma a DA3 jutott eszembe erről ha csak fele ennyire öltek volna bele a tartalomba amellé mint amit megtettek. Ami nem rossz csak lehetne sokkal jobb. Ez a kis csapat messze jobb.
Igen lecseréled vagy nem. Építesz egy karaktert 2e-ért vagy vele csinálod végig. A kis kalandvágyóval aki a kis falujából elindult világot látni a fejében tele mindenféle tündérmesékkel, és eszerint cselekedni, mégha időnként és ez zseniális a játékban ha tudod mire gondolok, megbotlasz és "pénzt lopsz" a kis céljaidra. Amik nem a saját pénzéhes vágyaid körül mozognak.
Mondom zseni csapat ez látom a steames értékeléseken, vegyes. Viszont azt mondom még a rajzok is ahogy fogja a kis könyvét és szalad utánad, úgymond a kis semmi hős után, mert hisz benned, ja nem drragonbooorn vagy :) nem bírtam kihagyni, :) Az leírhatatlan. Az egész ahogy megírtak mindegy egyes karaktert. Megértem a Baldurs Gate rajongókat akik rámozdultak erre. Végre valami amit ők is tudnak értékelni ami normál szinten is nehezebb mint a TESV legendaryn. És nehezebb mint a Requiem. De ennek így kell legyen jó olvasni a sok siránkozó figurát :)
Hát nem tudom. Persze, örülök, hogy neked tetszik, de nekem valahogy nagyon nem jött be. Nagyon szeretném szeretni pedig, mert technikailag ott van minden, a harc, a DnD 3.5 rendszer, a Pathfinder spéci szabályai, osztályai, a királyság-menedzsment stb. De valahogy az egész világ, a karakterek, a történet annyira nem fogott meg, hogy egyből a Neverwinter Nights 1 alapkampánya jutott az eszembe róla. Egyszerűen nincs benne nekem semmi, ami miatt úgy érezném, hogy érdemes még egy órát eltöltenem ebben a világban. Nekem Linzi borzasztóan átlagos, felszínes izé volt, akiről erősen Maralie Fiddlebender jutott az eszembe (Icewind Dale 2 narrátor gnóm bárd izé).
MCA persze isten, de ez valahogy nekem mellé ment. Nem először, Durance karakterét is ő írta a PoE1-ben és őt sem bírtam.
Egyéni ízlés. De az, hogy a trollos sztorit most teljesen más mezőben kapom, hogy reagálok rá, direktet nem részletezem mikor, szóval nehéz elmondani milyen ez a játék nem értettem miért töltött le olyan sok gigabájtot. De így értem. Lehetnének több más karakterek is. Linzi nem felszínes ő olyan amilyennek látod egy idealista aki az első párbeszédtől mikor meglátod, és a hőst keresi benned aki még ott sincs olyan mikor rajta kapod. Ezt se részletezem, ő az aminek megírták ahogy a törpe a barbár, a már nem élő elf, vagy a többiek. Egy mese az elejéről ötvözve a Dragon Age 3 elképzelésével csak jobban. Persze én így látom. Nekem ez egy nagy meglepetés. Úgy ahogy van. De hát nem vagyunk egyformák ahogy a conanba jó régen a magyar haverom mondta aki nagy morrowind rajongó volt előttem :)
Nekem nem volt akkora meglepetés, a codexen már ment a hype megjelenés előtt is ezerrel. Technikailag (bugokat nem ideértve) rendben is van, csak a világ nem jön be nekem. A Baldurs Gate-nél is ugye eléggé generic fantasy világ volt a Forgotten Realms, de ott ugye volt az újdonság varázsa és az is, hogy az FR-t ismertem, azon régen sokat meséltem, játszottam. Érdekes volt végre látni is a kampányokból meg könyvekből ismert helyszíneket (a régi SSI játékok ugye nem voltak túl erősek grafika terén).
A PK világában viszont sose játszottam, a játék előtt nem is hallottam róla és így nem is annyira bejövős. Azért egyszer végigveregszem rajta magam, de nekem nem jött be sajnos. Úgy vagyok vele kicsit, mint a DOS1-2-vel: mindenki oda meg vissza van érte, én meg egyszerűen nem tudom megszeretni egyiket sem. Pedig papíron minden ott van, amit szeretek, valahogy mégsem áll össze a dolog. Inkább harmadszor is kitolom a POE2-t. :)
Mondom így követve ezen alakok útját Avellone és a többiek ide oda csapódva megírva az FNV-t, majd a Tyrannyt, a POE részeket, bezárólag most a Pathfinderrel a szerethető karaktereikkel a tábortűz melletti beszélgetéseikkel az egész egy marha jó emlék, visszaidézés bemutatva, hogy kellett volna a DA3-t megcsinálni, most nem megjelenésben hanem szellemiségben. Szóval most újra 1999-et vagy 2002-öt írunk mikor a Morrowind megjelent de még ez volt az uralkodó szélirány? A Pathfinder tudod mi? Egy időutazás :)
Nem tudom hol tartasz, de arra készülj fel, hogy jó hosszú lesz a játék. Főleg ha minden xar bokorba benézel, akkor 200+ óra felett leszel szerintem.