Na akkor, egyelore szolo jatekoskent en most itt tartok es szerintem egy ideig nem is eroltetem tovabb. Connection es egyeb gondokat hagyjuk, az benne van a pakliban egy alpha statusznal, foleg unnep kellos kozepen. Viszont ami a gameplayt illeti, az nagyon cinkes.
Az elso 8 szint a kezdo zonaban aranylag okes, gyujtogetsz, craftolsz, szintet lepsz, stb. azzal a cellal, hogy meglegyen a raftod, amelyre aztan raksz tarolot, agyat, crafting padokat, stb. - figyelve a sulyra, mert a tutaj sem bir el mindent.
A 8. szint utan a jatek uvolt az arcodba, hogy huzas innen, mert nincs itt tobb XP, nincs itt tobb latnivalo, irany a tenger. El is indulsz annak rendje s modja szerint, iszonyu jo feeling amikor magad mogott eltunik a kikoto es ott vagy a nagy budos semmi kozepen, korulotted ameddig a szem ellat nincs mas, mint ocean. Szinten jopofa a tajekozodas is, az iranytu es a terkep hasznalata. A raft kormanyzasa csak eleinte szokatlan, aztan megtanulod es sima ugy.
Es akkro itt kezdodnek a gondok:
Egy: a kezdo zonabol kierve a Lawless teruletre, mind a NA es mind az EU szerveren a szigetek 99%-a mar most foglalt. Ez meg a kisebb gond, hiszen le tudod nyulni barki foldjet, lerakod a zaszlodat es varsz a kozelben masfel oraig, bizva benne, hogy az illeti, akit epp lenyulsz nincs a kozelben (vagy a guildjenek tagja). Amit aztan majd toled is visszaszereznek. Felreertes ne essek, ez egy kalozos jatek (azok meg aztan siman elvettek mindent, amit akartam - ez igy jol is van), viszont a solo jatekosok itt kezdik el igazan megszivni, mert csapat nelkul itt mar nehez. De, tegyuk fel, szerzunk magunkat foldet, ezert partra szallunk es...
Ketto: az osszes szigeten hemzseg a krokodil, a skorpio, a farkas vagy a kigyo, akik nem csak a parton, hanem a hajodon is megtamadnak (kurva nagy az aggro range, es utana kovetnek teged mindenen keresztul - az ARK-ban le tudtal razni dinokat a domborzatot okosan hasznalva, na itt nem, itt baszki utanad repul(!) ha olyan kedve tartja a krokodil, a skorpio vagy akar a kigyo is). Lvl 8-as szinten eselytelen vagy 2-3 ellen, mert altalaban nem egyedul jonnek, nagyot sebeznek es tobbseg mergez is. Ha megis egyedul, akkor meg tuti, hogy 20-30 szinttel magasabb, mint te. Komolyan, lvl128-as alpha krokodil ha kiszur a raftodon, akkor kezdhetsz uj karriert, mert azt az eletben nem szerzed vissza, mert ha neadj'sten a hajodon vagy, amikor kiszur, akkor ott fog kempelni az idok vegezeteig, hiaba respawnolsz az agyadban, mar ugrik is rad, es hamarabb halott vagy, minthogy a kliens atadna az iranyitast az eledes utan. Ha meg mazlid van es egyedul jon, lowlvl is, akkor megolod, viszont hamarosan ujra spawnol es akkor kezdheted elolrol.
Harom: par darab vendor NPC mellett egy darab kuldetes sincs a jatekban, eddig legalabbis nem volt hozzajuk szerencsem. Valoszinuleg en magamat csaptam be akkor, amikor azt hittem, hogy a trailerben latott hangulat egy resze npc, es nem mind jatekos. Hozzateszem, amit a trailerben latunk varos, az az elso 10 percben kiderul, hogy koze sincs hozza, 4 npc all statikusan nev nelkul, szoveg nelkul, vendorkent es ennyi. En tenyleg azt hittem, hogy lesznek kvesztek es npck is - nyilvan nem egy singleplayer jateknak megfelelo minosegben es mennyisegben -, de valoszinuleg en ertettem felre valamit. :)
Negy: Hja, ami a vitaminokat illeti, hajozas kozben mar le se szarja az ember. Ott ulsz meztelenul a vitorlanal, minden erteked a ladaba pakolva, es ha meghalsz mert epp ehen halsz, megfagysz, skorbut, vaksag, faradeknyosag, stb. kapsz, akkor leszarod, respawnolsz az agyban es folytatod tovabb. Amig megint meg nem halsz. A jatek nem jutalmaz, ha mondjuk figyelsz a vitaminokra akkor kapsz buffot, nem, inkabb buntet. Csak onnantol kezdve, hogy van egy raftod, rajta egy aggyal es 1-2 ladaval, kvazi semmi ertelme figyelni ra, mert minek?
Egyedul akkor van ertelme figyelni a vitaminokra, amikor epp grindelsz valami ritka nyersanyagot es nem akarod, hogy a hajodtol/raktartol tavol halj meg.
Es most ott tartok, hogy EU es NA szerveren is eljutottam lvl 10-ig, behajoztam egy rakas szigetet, hogy talaljak magamnak egy kis foldet, ahol felhuzhatom a shipyardomat, de mindenhol minden dugig van, mindenhol 3-4 kroki, kigyo, farkas (kb az ARK osszes non-dino allatai - bar szerintem meg lesznek itt dinok is, nem lennek meglepve) tamadnak ram, egyszeruen eselytelen barmit is csinalni. A hajokazas meg baromi latvanyos es hangulatos, de azert egy ido utan szarazfoldre is lepne az ember.
Mondanom sem kell, hogy a szel midnig a szarazfoldrol ful kifele, ami miatt nagyon sok "Z" manovert kell csinalni ahhoz, hogy egyalaltan elerj olyan kozel a parthoz, ahol mar le tudod dobni a horgonyt.
Es marha nagyot tevedtem az elejen, amikor elhittem vki kommentjet, hogy egy-egy sziget kb. akkora, mint az ARK szigetei. Dehogy. A vicc az, hogy az allatok populacioja szamban annyi, de teruletre kb. az 5%-a. Komolyan, jartam olyan szigecsken, ahol homokon kivul semmi sem volt, es kb 10 zsiraf keringett egy kb 10 negyzetmeternyi helyen. :) A masik sziget teljesen koves volt, se fa, se bokor, se virag, semmi es oda-vissza kergette egymast egy rakas skorpio meg egy alfa tehen (igen, Alpha female Cow)...
Jo lenne a jatek alapotlete es tetszik is a koncepcio, de nagyon sokat kell dolgozni rajta a kovetkezo idoszakban, kezdve az allatok viselkedesevel, populaciojaval es az elohelyeik kialakitasaval, mert amit a random generator kialakitott, az ugy szar, ahogy van. Konyorgom, mar a kezdo zonaban (freeport) is mokas, amikor a tyuk mellett ott setal a parton a tyuk, a medve, a teknos, a lo, a vaddiszno, a nyul meg a fene sem tudja meg micsoda...
Meg valahogy talalok magamnak egy kis foldet a kovetkezo napokban, aztan megnezem a hajoepitest, de szerintem ennyi, 1-2 nagyobb rancfelvarro patch utan folytatom.