1. Kell egy Warehouse egy szigeten (freeport zónában tudtommal nem lehet)
2. Ebben tárolod az eladandó nyersanyagot, árut, kaját, bármit amit elfogad a rendszer. 250k a max terhelhetősége.
3. A Warehouset két módszerrel tudod feltölteni: vagy leraksz a közelében egy-egy farmot, bányát, fatelepet, stb. és akkor abból a warehouse automatikusan átveszi a kitermelt nyersanyagot (mindegyiket, még a bogyókat is a farmokból). Vagy kézzel szedsz össze nyersanyagot és azt aztán saját kezűleg rakod át a warehouseba. A lényeg, hogy legyen áru a warehouseban.
4. Ezután csatolsz hozzá - 12 vagy 15 méteren belül lerakva - egy Marketet. Ez intézi az adminisztrációt
5. A market interfacet megnyitva két dolgod van: egy, létre kell hoznod ajánlatokat (trade offer) és kettő, keresned kell partnert.
6. Trade offernél ki kell választanod a warehouseban található termékek közül, hogy melyiket akarod elcserélni és mire, illetve milyen arányban. Például ha van 20k Coppered (fém) a raktárban, akkor azt felajánlhatod valamiért cserébe. Kérhetsz érte bármit, de a cél az, hogy a másik fél tudja vagy akarja ezt teljesíteni. Pl mi a grid chateken és local chateken megbeszéltük az elején, hogy csak 1:1 arányban teszünk be terméket és eleinte mindenki ugyanazért ugyanazt kéri. Vagyis, felajánlok Coppert, Copperért cserébe 1:1 arányban. De, ajánlhatsz Coppert mondjuk Ironért vagy Iridiumért is, de akár Silkért vagy Strongwoodért, tényleg bármit kérhetsz érte cserébe, csak nem biztos, hogy lesz más játékos, aki ugyanezen kéréseknek megfelel.
7. Partner keresés: a Market interface bal oldalán keresned kell kereskedelmi partnert (Trade Routes), akinek küldesz egy felkérést, bízva abban, hogy el is fogadja. Itt láthatod, hogy a másik fél mit kínál, vagyis nagyjából látod, hogy mire számíthatsz. Ha elfogadja a felkérést, akkor kialakul a partner viszony (accepted status), viszont ez még semmit se jelent. Itt jön a képbe az, amit írtam korábban, miszerint a te ajánlatodnak és az ő ajánatai közül legalább egynek egyeznie kell!! Mert az egész trading automatikus, és ezen áll vagy bukik a dolog.
Például te beállítasz egy Coppert Iridium cserét 1:1 arányban. Ha a másik félnek is van egy ilyenre, csak fordítva, vagy ő Iridiumot ajánl Copperért, akkor az sikeres biznisz. Ha nincs, akkor nem az.
25 féle variációt lehet kiálakítani, vagyis azért lehet variálni bőséggel.
8. Na most ha te adsz coppert, ő ad érte iridiumot és ez az kereslet/kínálat egyezik, vagyis mind a kettőtöknél van ilyen aktív "trade offer", akkor a két Market elkezd egymással bizniszelni. Teljesen automatikus a dolog, itt már nincs teendő. "Virtuális" hajók kezdenek el a két warehouse között közlekedni, amelyek hozzá és viszik a coppert és az iridiumot. Amikor egy hajó célt ért (vagyis odaért a másik raktárhoz, majd onnan vissza is ért a visszáruval) akkor a folyamat generál bizonyos RANDOM mennyiségű aranyat (Gold).
9. Arany mennyiség attól függ, hogy a partner hány grid távolságban van tőled. Ha azonos griden belül bizniszeltek, akkor az kb. 1-10 arany lehet / sikeres "virtuális" hajóút. Ha szomszédos grid, akkor 10-20 arany/hajóút, ha kettővel odébb lévő grid, akkor 20-30 gold/hajó. Jelenleg a tesztelések miatt ez a maximum, két griddel odébb lehet csak kereskedni.
10. Passzív jövedelem: Óránként két warehouse között kb. 12-15 hajóút lehetséges / trade offer, vagyis óránként nagyjából kb. 100 aranyat tudsz szerezni. Ha szomszédos grid, akkor 200, ha kettővel odébb, akkor 300. Na most maximum 5 vagy 6 aktív partnered lehet, ami azt jelenti, hogy ha sikerül mindenkivel jó bizniszt kötni, akkor egy jól feltöltött warehouse akár óránként 500-2500 aranyat is tud produkálni. Mivel ez akkor is működik, amikor te offline vagy, ezért napi szinten 20-40k arany sem kizárt.
Két dolog van, ami befolyásolhatja a dolgot:
Egy, ezekhez a virtuális hajóutakhoz kapcsolódhat random event. Ez lehet pozitív vagy negatív. Ha pozitív, akkor vagy több aranyat kapsz, vagy extra ritka nyeranyagokat, stb. Ha negatív, akkor lehet, hogy menetközben a hajón tűz üt ki és csak a fele rakomány ér célba, vagy fellázad a legénység és akkor viszi a jövedelmet, vagy egyéb mókás dolgok. Ezt nem tudod szabályozni, ez pusztán random faktor.
A másik dolog, a raktár maga: folyamatosan újra kell tölteni, mert ha nincs benne áru, nincs kereskedelem. Ha van a vonzáskörzetében elég farm és telep, akkor rendszerint nincs gond. Ha nincs, akkor manuálisan kell feltöltened, vagy olyan bizniszt kell kialakítani, hogy önfenntartó legyen. Pl ha csak coppert cserélsz iridiumra, akkor idővel a copper el fog fogyni. Ezért is szoktuk eleinte coppert copperre cserélni, mert akkor jön is, marad is :) De, ha coppert cserélsz iridiumra, akkor a másik partnernél cserélhetsz iridiumot copperre, így megint nagyjából állandó lesz a mennyiség, viszont egyszerre két biznisz is termeli a pénzt.
Az alábbi képen a job oldalon látható, hogy mit miért bizniszelek jelenleg. A bal oldalon látható a log, ahol követhetem, hogy éppen mi történik, alatta pedig van a partneri háló, ki fogadta el a kérésemet, ki még nem, már nem, stb. Az "income" oszlop jelzi a maximum arany mennyiséget, amit írtam fentebb. A 20-as sorok a szomszédos grideket jelzik, a 30-asok a kettővel odébb lévőket. Idővel célszerű a nagyobbakat erőltetni, mert több a bevétel, de azt is figyelni kell, hogy az adott gridben milyen nyersanyag bányászható és ahhoz igazítani a kínálatokat.
Ez pedig a warehouse tartalma, innen indul a szajré és ide is érkezik meg. Fontos, hogy az arany is itt köt ki, vagyis érdemes bevédeni pvp szerveren, mert kiváló célpont. Amíg írtam ezt a posztot, össze is jött 3500 arany, de csak azért, mert 20-30as, vagyis szomszédos gridekkel bizniszelek olyan partnerekkel, akikkel hosszú távra terveztünk és így folyamatos a biznisz. Eleinte érdemes azért griden belül maradni, azonos árukat azonos árukért ajánlani és csak később, egyeztetés után menni másik partnerhez. Az egész rendszer lényege a pénz generálása a hajókhoz, nyersanyag annyira nem számít, mert hamarabb ülök hajóra és szerzek többezer egységet valamiből, mit megvárjam a warehouset. Egyelőre legalábbis mi erre használjuk.