- a Puckle Gun-ok ferde ajtó mögé rejtése (ez egyfajta bug, a netről lestem a módszert) megbízhatatlan, a kezelő lövés helyett gyakran elengedi a fegyvert és csak álldogál mellette. Felejtős. A lőállások építése egyébként egy ideig védelmet nyújt az NPC-knek, azonban hajlamosak a saját lőállásukba belelőni, ha útban van, így aki ilyet épít, számítson arra hogy kisebb területet tudnak tűz alá venni (van amikor megéri)
- a Large Cannon-ok félig a vízbe építve is tüzelnek, ami jótékony hatással van a védelmükre (poénból víz alá teszek egyet, meglátjuk mi lesz)
- a kikötő csapdásításának kulcsa a különböző magasságú, nem sokkal a vízfelszín alá helyezett, ki nem látszó mennyezet, melyeket oszlop tart. Elgondolkodtam a feketére festésükön, mert hajlamosak fehéren látszódni a víz alatt. A mennyezet nélküli oszlopok nem sebzik a hajókat, a különböző kapuk (light, medium, large) pedig nem elég hatékonyak/nem elég széles a tetejük. Szlúppal teszteltem a csapdát, pár másodperc elteltével, recsegés kíséretében tucatjával jöttek a sebzés értékek, majd a hajó konkrétan fejre állt és nekiállt rázkódni; a rázkódás végén ismét a gerincére került, de addigra vagy 7 palánk hiányzott róla, plusz a fedélzet (ami nem jó ómen a túlélésre). A különböző magasság azért fontos, hogy a mélyebb járatú hajók is be tudjanak jutni a területre, a hajónak pedig rá kell "feküdnie" a víz alatti mennyezetre, nem elég nekiütköznie. Miután ráfeküdt, rajta is kell maradnia pár másodpercig, addig nem is sebződik, majd hirtelen felgyorsulnak az események...