Ezt hívják ARPG-nek. Ebben a tekintetben semmi különbség a souls játékok és a diablo között. Karaktercsinálsz és mész neki az ellenfeleknek, akiknek az AI-je nem túl bonyolult, kitanulható, közben új lootot és xp-t kapsz, amivel fejlődsz. Ha meg meghalsz, akkor az picit fáj, némi progress-t veszítesz, de simán tudod ugyanott folytatni.
A souls játékok lényegében egy 3rd person akció rpg-k, mint egy diablo, feltekerve a nehézséget és az ellenfelek mennyisége helyett a minőségére helyezve a hangsúlyt.
Én nem tudom, mit vártatok, főleg, hogy ez egy 15 éves játékkategória, még a ps3-as demons' souls időkből, de lesznek ilyen rácsodálkozó kommentek majd a diablo 4 megjelenése után is, hogy nem is tudok beszélgetni a goat manekkel vagy a butcherrel, mert mindjárt támadnak?