Ez egy souls játék, nem egy rpg. Nem lesz benne város meg küldetések meg npc-k meg conversation opciók stb. stb. Elárulok egy titkot: a játék pontosan olyan lineáris mint mindig, csak úgy tesz, mintha nem az lenne. A fokozatosan emelkedő konstans nehézség egy útvonalra kényszeríti a játékost. Nem fogsz elmenni sárkányt ölni a játék elején, pedig oda tudnál a tóhoz lovagolni 5 perc alatt, de le fog verni a boss. Ebben csak annyiban tér el pl. a DeS-től hogy ott a Nexusból teleportálsz a pálya egyes részeire, itt meg az egész egy nagy pálya és odalovagolhatsz. És ahogy ott is, itt is megteheted, hogy az elején elmész egy olyan helyre, ahol sok keresnivalód még nincs, de ügyesen fölveszel valami jó cuccot és szaladsz vissza a rendes sorrendhez, ott Boletariahoz mondjuk.
Példa? DeS: Crescent Falchion a 4-1-en
ER: Meteorite staff a varázslónak meg a hozzátartozó spell a mocsárban