Micsoda elegancia egy diplomástól. Figyu, csak magadnak köszönheted, az elején közöltem, hogy ne erőltesd mert ahhoz hogy ezt a vitát megnyerd a matematika szabályait kell áthágnod és ez még a világon senkinek sem sikerült.
Csak ezt állitod, folyamatosan. Mig taxival teszed ezt az evidens a félreinformált gondolatvilágodban. De ahogy szembesítelek vele, hogy ha a taxisnak nem akkor az IT-snak se járjon se minimálbér, se garantált bárminimum és akkor én is lehessek fodrász csak azon indok alapján, hogy van a fiókomban egy olló akkor az úgy már nem tetszik neked és kihátrálnál belőle. Kizárólag ezt mondod: a taxira. Már a nyolcszázadik bejegyzést ejted és azt sem tudod mit állítasz?
Hát b+ ezek a te szavaid.... te állítod, hogy van a hagyományos taxi (feltételezem ez én vagyok) amelyet kiszorít a nem hagyományos taxi.
Melyik az a nem hagyományos taxi, mondd már meg sírva kérlek már sokadszorra. Lehet, hogy tökre igazad van és egy tök trendi modern dolog csupa Brad Pitt béta sofőrrel, abba beleférnék én is, lehet hogy beszállok ebbe az üzletbe. Csak mondd már meg hogy hol vannak ezek, mi a TEÁOR besorolásuk, milyen tevékenységre kapják a műkődési engedélyt, végülis milyen tevékenységet végeznek? Kell hozzá taxióra? Vagy online kassza? Egyik se? Számlatömb se kell?
Ez egyre szimpatikusabb. Hol lehet belépni? Csak tudod, hisz állításod szerint köztünk vannak. De hol?:-D
Figyu, elmondom utoljára: a személy és teherszállítás amióta világ a világ mindig is engdélyköteles tevékenység volt, már a ókorban megadóztatták, csak engedéllyel engedtek be a piactérre. Egész Európában is az jelen pillanatban is. Mindenhol a helyi önkormányzatok szabályozák és azért ők, mert ők tudják az adott helység elvárásait és az ehhez kiszabandó kötelezettségeket. És igazán sajnálom, hogy tőlem kell megtudnod, de ez az elkövetkező kétezer évben is biztosan igy lesz.
Én taxis vagyok, van hozzá engedélyem. Megkérik tőlem az árát és ezt meg is fizetem. Ezért lehetek taxis. Ha Párizsban szeretnék taxizni akkor az ottani rendeleteket tartanám be, ha Bécsben akkor pedig ahhoz igazodnék. Ha holnap kitalálják, hogy a sárga autómra fessek piros szíveket, mert ez az új szabály akkor festek rá piros szíveket, engem nem érdekel. Ez a melóm. És rajtam kívűl még sokaknak Európában ugyanez a munkájuk.
Mondok példát, hogy kiknek ez a munkája. Azoknak az uberdrivereknek akiket te csak nagyvonalúan 'a nem hagyományos taxis' jelzővel illetsz. Hogy egész pontosan mit jelent a nem hagyományos taxis kifejezés azt még nem sikerült kicsikarnom tőled, de jól kivehetően ez mind nálad, mind az uber értelmezésében egy képlékeny és rugalmas meghatározás, mely mindig olyan írányba változik ahogyan azt a cég pillanatnyi érdekei kívánják.
2014 óta végzi áldásos tevékenységét az uber és az ő autós partnerei, ez idő alatt a taxisok semmi mást nem szajkóztak, csak azt, hogy ez egy szimpla taxisszolgáltatás, hogy Amerika mit csinál az az ő dolguk, de itt Európában az a minimum, hogy a helyi taxirendeletet tartassák be velük. Egyébként mára már Amerika sem megy el az ügy mellett, elég csak elolvasnod milyen cikkhez is szólunk most per pillanat hozzá.
Na most, hogy ezen a nehéz részen - újra - túljutottunk és remélhetőleg most már sikerült is megértened egyetlen egy kérésem van:
IRD MÁR BE IDE NEKEM A NEM HAGYOMÁNYOS TAXI TEÁOR SZÁMÁT!!
Állandóan ezekre hivatkozol, hol vannak, kik ők? Kitől kapják a tevékenységi engedélyt? Kinek számláznak és miről? Mondj már valami közelebbit, hogy megismerkedjek ezzel a tök trendi dologgal én a tudatlan, kőkorszaki taxis.
Azt rebesgetik, hogy ez a cég tök zöld, tízmilliós elektromos autók, a sofőrök meg csupa mosolygós kismama és végtelen sok Brad Pitt, ez igaz? Mondjuk én még olyan uber reklámot még nem láttam, ahol a sofőr az utat nézte volna.
"Csakhogy ez nem volt online bekötve, semmi sem garantálta hogy elindítod"
Újabb butaságod. Az online kasszánál egész pontosan ugyanennyi a garancia, hogy beütöm vagy sem. A taxi - és még sok sok vállalkozás - nagy fehérítésében az áfa határ növelése volt a mérvadó, nekem az áfa határ a kritikus pont, ha azt átlépem gyakorlatilag nem marad semmi. De már ebben is kaptál tőlem képzést, ezt vagy elfelejtetted vagy nem hitted, passz, leírom újra. Az én pénzem ezen az egészen ~25%, az összes többi költség. Nem tudom mit képzelsz te taxisfizetések mögé, de párszor jelét adtad már tájékozatlanságodnak.
Na most, ha ebből be kellene fizetnem még további 21,23%-ot - nem tudom a preciz értéket és remélem sosem tudom meg, de valami ilyesmi - akkor beláthatod, hogy nekem ez nem sztori.
Ezelött a vállalkozáskergető kormányok hozzáállása miatt nekem mindig menekülnöm és rejtegetnem kellett, most viszont ezzel az áfa határt ha kettészakadok sem lépem túl, bátran minden mehet a fekete dobozba. Nem kell meneküljek, hitelképes vagyok, stb és még sok sok stb.
Nekem ma már az a felesleges kockázat, ha nem ütöm be a fuvart a pénztárgépembe és hidd el, igy nekem sokkal jobb.
Természetesen én csak taxis szemmel nézem az ügyet, minden vállalkozás nevében nem tudok nyilatkozni, pl. hogy ez egy fodrásznak jó e vagy sem, de ők meg feltételezem ezért bérelnek csak széket egy üzletben, igy nem egy cégre dolgozik az összes fodrász. De nem tudom, csak tippelek.
De zárjuk rövidre, pár dolog amivel még adósom vagy:
A nem hagyományos taxi teoár száma.
Annak megértetése velem, hogy az uber fix 25% sarca milyen gondolatvilág mentén számít árversenynek, főképp, hogy ő az utasoktól pénzt nem is kap, csak a taxisoktól.
És még adós vagy azon bejegyzéseid megmutatásával is, ahol a saját szakmádat minősíted le mert indokolatlanul magasak a fizetések és ahol arról értekezel, hogy neked az a véleményed, hogy Magyarországon egy IT-snak se járjon a garantált bárminimum. Mert - a te szavaiddal élve - ez egy régi, idejétmúlt szocialista berendezkedés, mely gátolja a gazdaság szabad fejlődését.
Ezeket sokadszorra kérem tőled, valahogy mindig elsíklottál felettük. Lesz ezekből valami? Mert nagyon érdekelnek a válaszok és a szakmáddal kapcsolatos látványos kirohanásaid is.