"hogy ezt a vitát megnyerd a matematika szabályait kell áthágnod "
Ezt akkor megnyertem amikor kijelentettem hogy állításod miszerint az Uber rendelkezik a járműved felett az hülyeség és önellentmondás van két állításod közt. Erre azóta sincs reakciód, tehát vesztettél loser :)
"De ahogy szembesítelek vele, hogy ha a taxisnak nem akkor az IT-snak se járjon se minimálbér,"
Nem is jár, ha vállalkozóként dolgozik (nem ritka).
"én is lehessek fodrász csak azon indok alapján, hogy van a fiókomban egy olló"
Senki nem állított ilyet, vagyis önmagaddal vitázol ismét, egyik feled azt bizonygatja hogy milyen hülyeség amit a masik kitalált. Az Uber autóinak is ugyanúgy meg kell felelnie egy alap standard-nak (forgalmi, jogosítvány, kötelező). Nekem azzal sincs bajom ha azt mondják hogy legyen egy magsabb környezetvédelmi standard követelmény is. Nekem azzal van bajom ha azt mondják hogy legyen 300 Ft/km. Ez utóbbira nincs válaszod, az elsunnyogáson kívül.
"Számlatömb se kell?"
Hogyne kellene, ez egy teljesen szektor semleges szabály. Kell adnia számlát/nyugtát, és a NAV-nak is meg kell kapnia a fuvar adatait, nem önbevallós módon, mert tudjuk hogy vannak csalók.
"mindig is engdélyköteles tevékenység volt, már a ókorban megadóztatták"
Nem fér bele abba a kis agyadba hogy az adó az <> hatósági ár. Ne az előbbiről beszélj hanem az utóbbiról. Ja hogy az kellemetlen téma, mert azt látjuk hogy az emberek zsebéből szeditek ki a pénzt egy érdemtelenül túlárazott szolgáltatással? Sorry.
"Állandóan ezekre hivatkozol, hol vannak, kik ők?"
Te, vagy az te ostoba. Hagyományos taxis vállalkozó itt az aki az árkartell-nek/ben dolgozik, nem hagyományos az lenne aki más áron fuvaroz. Ez utóbbiak a budapesti piacról ki lettek szorítva, más városokból nem.
"Újabb butaságod. Az online kasszánál egész pontosan ugyanennyi a garancia, hogy beütöm vagy sem."
Nagyon nem. Ha azt látja az ellenőr hogy végetér a fuvar kiszáll az utas, és nem látja a tranazkciót a rendszerben akkor ott rögtön buktál.
"A nem hagyományos taxi teoár száma."
Tényleg nem fogod fel hogy azért nincs nem hagyományos Uber/Lyft/akármi mert nem engedtek más utat minthogy ők is a kartell szabályai alá tartozó személytaxi szolgáltatás alá terelődjenek be. Azonban a modell-jük lényeges eleme éppen az hogy olcsóbbak akartak lenni, ez csípi a magad fajta hagyományos matricások szemét.
"a saját szakmádat minősíted le mert indokolatlanul magasak a fizetések"
Én piaci alapon dolgozok, nem rohangálok a hatósághoz hogy legyen minél magasabb egységár, az hogy a piacon mennyit ér valaki munkája az nagyrészt a kereslet-kínálat függvénye. Mivel autót vezetni sokan tudnak, így nagy a kínálat, a béreknek azon a szinten kellene lenniük ahol a munkaerőpiaci kereslet-kínálat egyensúlyba kerül. Ez ilyen egyszerű szabály, nem kell bizonygatni hogy mennyi költséged van beleértve a megélhetési tételeket is, árazd be, tedd ki a piacra, meglátjuk lesz-e rá vevő.
"hogy az uber fix 25% sarca milyen gondolatvilág mentén számít árversenynek, főképp, hogy ő az utasoktól pénzt nem is kap, csak a taxisoktól."
Ahogy a te matricaadód sem kap pénzt az utastól. A 25% egy költség tétel, ha nem éri meg a sofőrnek a leszervezett fuvarért cserébe azt kifizetnie akkor nem megy el Uber-esnek és az bezárhatja a kaput, sofőr meg beállhat matricásnak ha ott kevesebbet kérnek tőle és több az utas.
"Mert - a te szavaiddal élve - ez egy régi, idejétmúlt szocialista berendezkedés, mely gátolja a gazdaság szabad fejlődését."
Az árhivatal ami szocialista csökevény, ennek zéró köze van a fizetések rögzítéséhez, ez a fogyasztói árakat szabályozza. Természetesen amint alkalmazott leszel rögtön megkapod az alkalmazottnak járó 'juttatásokat' cserébe a járulék befizetések is meg fognak emelkedni. Valamit valamiért. Jelen helyzetben jobban jár a sofőr ha EV, de felőlem lehettek alkalmazottak is. Emiatt vélhetően megemelkednek az árak, többen fognak BKV-val, bringával, saját autóval járni, kevesebb utas lesz, kevesebb taxis is elég.