ez a különbség ma is létezik. Ha veszünk egy Teslát, ami ugyan marha messze van egy robot autótól, de azért vannak benne vezetés támogató rendszerek, ütközés gátlás, útkövetés stb. ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy szabályos autópályákon, ahol egyértelműek a útjelzések és táblák viszonylag nagy biztonsággal működik. Vagyis mondjuk 100 km autópálya alatt csak 2-3 alkalommal kell beleavatkozni a vezetésbe és ténylegesen átvenni a kormányt. Aztán ahogy letérünk valami harmad rangú országútra vagy falvakon átvezető utakra rögtön megbízhatatlan lesz az egész rendszer. simán átrongyolna keresztben a körforgalmon vagy neki vinné a kocsit az útszélen parkoló kocsiknak stb. Mint ahogy városi környezetben is máshogyan viselkedik a körúton egy tasla, mint x kerület egy mellék utcájában hiányos táblák és burkolati jelek mellett. Bár egy Tesla igen csak primitív szinten áll önvezetés tekintetében de egyértelműen akadályoza az adat szegény környezet.