Jogi, baleseti szempontból érdekes kérdés ez a dolog. Nézzük másik oldaláról a szitut. A háztartási/munkahelyi baleseteket leszámítva a közúti közlekedés követeli a legtöbb áldozatot a különböző balesetek közül. Ergo, szabályozott körülmények között az embereknek joga van, hogy egy elég kockázatos tevékenységet folytassanak, még akkor is ha tudjuk hogy ez nagy valószínűséggel évi olyan 270 halálos áldozatot követel. Nyilván a közúti balesetek megszüntetésének abszolút módja lehetne mondjuk a tömegközlekedésre történő totális áttérés. Ez kapacitási, meg egyéb okokból sem kivitelezhető. A kérdés az, hogy a robotkocsi tényleg csökkentheti-e a halálos áldozatok számát (a fizikát nem lehet megbaxni) és ennek az egész rendszernek mekkora is lesz végül az ára? A robotkocsikkal kapcsolatban ugyanis az a jórészt kimondatlan elvárás, hogy gyak zéro halálos balesetet produkáljanak. De vajon ez reális elvárás egyáltalán?