Az Apple alapvetoen az IT vilag McDonalds-a es Coca Cola-ja. Nem kimagaslo minoseg, de a vilagon mindenutt ismerik es kb. lehet tudni mire szamithat az ember. Ez -mint ahogy a ket masik pelda is mutatja- boven eleg a piacvezeto poziciohoz. Az ember nem azert megy mekibe mert fine dining, hanem mert ehes es tudja, hogy mit kap. A premium arkategoria az atlagos termekekert pedig a zsenialis huzas a reszukrol, mivel tudjak, hogy nincs mas hasonloan egyseges szinvonalat hozo gyarto. A javitasi szerzodesek a piacon maradashoz kellenek, mivel par amerikai allamban torvenybe iktattak, hogy kulso fel altal javithatonak kell lennie az adott ar feletti keszulekeknek. Kerdes, hogy ez a huzas javitani vagy rontani fogja a termekek minoseget es az Apple-rol kialakult kepet.
ps: Anno a Wozniak fele Apple gepek voltak a zsenialis talalmanyok, viszont Jobs volt az aki tudta, hogyan kell brand-et epiteni.