1. A pilóta mindent csinál, csak nem ájul el 5G-nél. Még 8G-t is képes többször egy légiharc során 10-15 másodperce betolni szünetekkel. Apró hiba, hogy erre a gép képtelen.
Egy hiperkönnyű F-16A sem tud 7G-nél nagyobb kitartott víszintes fordulót 3500 font keróval (50%) és 2xAIM-9-cal. A valóságban meg a gépeken csak vész esetén dobják a pótost, a jenki gépeken van zavaró konténer és TGP. A valóságban meg nem vízszintes fordulók, hanem, kombinált manőverek vannak. A realitás az, hogy 5G feletti kitartott forduló sincs nagyon és csak az elején húznak bele ennél picit többet.
2. Úgy látom nem érted meg. A világ no.1 legkompaktabb vadászgépéből, ha lefaragnál 2 tonnát, akkor sem tudná azokat a G erőket, amik valódi előnyt nyújtanának, HA a gép egyáltalán képes lenne rá. De nem képes. Még tengerszinten sem. Ergo ilyet nem fognak csinálni, mert kb. 0 hatótávval tudnál nagy nehezen esetleg 2G-t kisajtolni egy embervezette vadászgéphez képest.
Ennek nincs értelme. Felesleges erőlködés. Nem nyújt előnyt. Az AIMVAL ACEVAL vizsgálat óta tudjuk, hogy a sok v sok légiharcban az számít inkább, hogy hol és nem a hogyan repülsz. Ehhez szenzor kell és a mindent számoló MI.