Azt nem értem, milyen alapon pattogsz itt, amikor láthatóak kurvára nem értesz hozzá, de akkor segítek.
1. A mai hajtóművek tolóereje és mérete adott. Azoknál kisebb törzsátmérőjű gépet nem tudsz építeni.
2. A hajtóművek hossza és súlypontja is adott, tehát adott hossznál kisebb repülőgépet nem fogsz építeni, mert nem tudod máshogy az egyensúlyt összehozni a szárny nyilazás miatt. Nézzed már meg úgy kb. azt, hogy a Gripen, F-5, F-16 és Mirage F.1 gépeknél úgy milyen arányokat látsz. Ezektől markánsan nem lehet eltérni.
3. Ezek után még egy igen kis kompakt gépnél elvársz valami hatótávolságot, ahhoz tudod, hogy egy alap aerodinamikai forma esetén milyen szárrnnyal milyen Cl/Cd-t kapsz majd eltérő állásszögnél, ebből első körben kapsz egy gépméretet, keró tömeget és ebből lesz géptömeg. Aztán ebbe pakolod bele az aivonikát és jön a fegyverzet és kezded az iterációt, hogy hol növelsz szárnyfelületet, stb.
4. Csak közben az alap tervezés az, hogy a gép 50% keró táján milyen manőverekre legyen képes. Az F-15-nél konkrét Ps értéket fogalmaztak meg adott magasság és sebességnél. Már, ha tudod, hogy a Ps micsoda...
Ezekből jött ki az, hogy no.1 proritás volt jó fordulóképesség high subsonic tartományban És tudják, amit tudnak. Ha a gépeknél elkezdenék csökkenteni az üzemanyag mennyiséget és a pilótát teljesen kiveszik az egészből, akkor is a centroplán része szinte változatlan maradna a gépeknek. Mert azok fő méretét az F-16-nál a hajtómű, az F-15/F-14-nél a hajtómű beömlők és a hajtómű méret határozta meg. A szárny méretét szükséges manőverező képességhez vették, de figyelembe kellett venni a gép tömegét is. Nem lehet nagyobb szárnyat tenni rá, hogy fúúúúúúúúúúúúúú, majd csinálja a sok sok kN felhajtóerőt, mert a gép tömege és légellenállása is nő vele.
Ezekből az jön ki, hogy egy pilótanélküli gép, amitől sok sok G-t várnál el, de vadászgép sebességet az pont úgy nézne ki, mint egy mai vadászgép, sok mozgástér nincs.
Tudod mi az a gép, ami tud 10-12G-ket húzni orrvérzésig? A sprotrepcsik.
Hol és hogyan tudják ezt?
* Csak tengerszinten azok is.
* Van benne egy szem pilóta.
* Semmi más hasznos teher.
* Semmi külső függesztmény.
* A csúcssebesség korlátos.
* Annyira könnyű a gép, hogy inkább fix futóművük van sokszor, mert így könnyebb a szerkezet, de lásd fent, nem mennek adott sebesség fölé.
* Hatótáv semmi.
Ha, a harci gépeknél ezeknél sok pont közelében sem vagy. Hát, nem is tudnak kitartott 10-11G-ket. Viszont tonnákkal kirepülnek a világból és nekik 400 km/h az cammodás, addig egy Extra 300-nak pl. az a z a never exceed közelében van.
A vadászgépek demó konfigban így tudnak 9G-t tartósan húzni tengerszinten adott sebesség felett.
Ez F-16CJ 2000 font keróval. Ezzel egy kb. 3-4 perces agresszív demó fér bele összesen talán 30 sec utánégetéssel, mert sebességtől függően úgy 60-80 ezer font/óra fogyasztása van a hajtóműnek.
A Ps = 0 vonalon látod, hogy ha a gép 9G fölé mehetne, akkor is csak hangsebesség táján tudná a 10-11G-t. Ha valami csoda folytán a gép vagy 2 tonnával kisebb lenne akkor sem változna ez jelentősen, mert a felhajtóerő termelő képességen lényegesen emelni nem tudtak már 40 éve....
Tudod mi a szánalmas? Az amit itt előadsz...
Nem értem azt, hogy aki ma nem ért valamihez segítség esetén miért pofázik vissza ahelyett, hogy kussolna vagy megköszönné inkább.