A Facebook nem fenyegetőzik, hanem egyszerűen azt mondta, hogy az EU olyan módosításokat vár, ami az egész működésük, és üzleti modelljüket lehetetlenítené el.
Hiszen ha itt kell tartatni az adatokat, akkor EU szabályai szerint kell felhasználni, ha kiküldik USA-ba akkor a lazább amcsi szabályok szerint, és ez itt a lényeg, nem az, hogy ne tudna ide pöccinteni még pár adatbázist.
Másrészt nem értem ezt az utálatot a Facebook ellen. Főleg azoktól nem akik percenként nyomogatják. Olyan mély és összetett beállítási lehetőségek vannak, hogy tényleg csak azt látsz amit akarsz. Te válogatod össze a hírforrásokat ahonnan híreket szeretnél kapni, te válogatod össze az ismerőseidet, aki zavar letiltod, vagy korlátozod, te állítod be ki mit lásson rólad. Fel sem lehet sorolni mennyi mindent tud és mennyi mindent be lehet állítani. Konkrétan minden funkciót tud, amit egy közösségi platformnak kell tudnia, ha eltűnne és jönne helyébe más, biztos vagyok benne, hogy fele ennyi lehetőség nem lenne benne egy jó ideig.
A "cenzúra" meg egy olyan dolog, hogy hol azért háborognak a facebook ellen, mert nem vesz le egy "sértő" tartalmat, ha meg leveszi akkor azért. Ráadásul országonként és kultúránként változik a hozzáállás, de sehol nem létezik egy konkrét határvonal ami megmondja mi az amit már el kell távolítani és mi az amit még nem, úgyhogy ha a facebook a feje tetejére állna akkor is mindig kritika érné. Nagyon kíváncsi lennék ki tudná ezt jobban csinálni.
És ez még csak a személyes oldala, ott van mögötte az üzlet. Rengeteg kis üzlet használ már fb profilt egy weboldal mellet vagy akár helyett, használja customer supportnak, vagy rendelés felvételnek az üzenetküldő szolgáltatását. Community építésre és a felhasználók informálására az újdonságokról.
És ott van még az egyik legerőteljesebb reklámszolgáltatás a világon. Rengeteg biznisz használja a nagyon jó targetelése miatt. Lehet azon vitatkozni mennyire jó, hogy az adatainkat ilyenre használja, de az én véleményem szerint jó dolog, hiszen nem sok embert láttam még akit konkrét kár ért volna azért mert egy cég felhasználta azt az adatot hogy szereti a hamburgert és a sci-fi filmeket. Viszont nagyon sok cég jól jár azzal, hogy a hüvelykrémet nem veterán katonáknak reklámozzák.
Ha gyengébb lenne a targetelés, az azt jelenti, hogy ugyanannyi eredményhez, több reklámot kell vetíteni ami rossz a reklámozónak mert így drágább lesz és rossz a felhasználónak mert több és kevésbé releváns reklámot lát.
Alapvetően rossz lenne a gazdaságnak, ha a terméket nem a legrövidebb úton akarnánk eljuttatni a vásárlónak.