172 km/h legritkitott terben. Ehhez kepest a sima railjet tud 230-al menni szabad levegon es 240-el elozi az emeletes kiss (tolunk nyugatra a westbahn-on mindennapos jelenseg). 160-al meg a magyar elovarosi flirt-ok is mennek fehervar es gyor fele. Ha kepesek 360 fole menni, akkor tudnak a hagyomanyos ketsines rendszerekhez kepest barmilyen elonyt felmutatni, de meg akkor is ott van a japan maglev, amibol egy szep hosszu 7 kocsis szerelveny kepes 600-al menni, ugyancsak cso nelkul, szabad levegon, utasokkal megpakolva. Most keszult el a 12 kocsis valtozat, 252 embert tudnak 600 km/h-aval vinni, tovabbra is csovek nelkul. A japan jarmuvek is kepesek egyebkent legritkitott alagutban is haladni, de nem ereztek szuksegesseget, hogy ilyen palyat tervezzenek nekik.
Szoval hajra, de nagyobb cso kellene, ketfos kapszulak helyett pedig 12-16 kocsis szerelvenyek. (a tervezett 23 fo az kb. a japan 21 fo/kocsi atlagnak felel meg a 12 kocsis konfiguracioban +2 fo szemelyzet) Igazabol a legritkitott csovon kivul a maglev technologia mar nagyon regen (1970-es evek ota) adott volt eddig is.