Igazad van jó megfigyelések akkor a destroy ending lesz amit én is választottam. Érdekesek voltak a teóriák hogy az volt a piros ending a control meg a kék és ugye piros volt mindig a gonosz a kék meg a jófiú választás :D Aztán mondták hogy igazából az a srác-ot a reaperek vetítették oda hogy rávegyenek minket utolsó próbálkozásként hogy valahogy bár életbe maradjanak :D Nekem meg az volt a fejemben hogy basszus 3 játék óta ezért harcolok hogy megvédjem a földet és elpusztítsam ezeket nem most fogok visszakozni bármennyire is megviselt hogy eljussak idáig. Meg a sztoriban is tudtunk ugyan meg többet a Reaperekről de hát soha nem azt hogy hú de cuki lények amúgy csak most épp durcásak azért akarnak minden életet kiírtani :D Szóval a megmentésük nálam szóba se jöhetett.
Áh de az amnézia ebben az esetben nem segítene sokat mert nem egy Geralt hogy kóborol valahol, hanem kimentették és elmondanának neki mindent úgyis, a Lazarus projekttel a 2-ben meg ezt a halálból visszahozást is elsütötték már, ami ott jó volt, de most újra már inkább kínos lenne. Nagyon nehéz hogy hozzányúlni nah, mert az első 3 az tényleg úgy sikerült hogy a legjobb Sci Fi történet valaha szerintem a Star Warst kb két vállra fekteti, tudom untána elkezdtem olvasni a könyveket is valameddig eljutottam de az már nem volt ugyanaz pár könyv után, meg vártam a filmesítést mint a franc de úgy néz ki az is besült valahol félúton. Megérdemelne még sok-sok jó játékot ez a világ, de most nagyon nehéz hozzányúlni. Igazad van tényleg nem volt időnk megszokni a karaktereket, meg nem voltak jó storyk az elején még élveztem a ME4-et, de aztán láttam mindig ugyan azt kell csinálni kb sajna pont abban az időszakban jött ki mikor megpróbálták az emberekre rátolni ezt a grindolós játékmenetet mint pl a Mafia 3 is, de szerencsére ez már nem ment át. Persze fejlesztői oldalról jó mert sokkal kevesebb fejlesztés de baromi unalmassá teszi a játékot. Plusz tényleg olyan pálya tervezési hibák voltak... egy barlangba bementem a járművel ott meg is támadtak ami még tök jó volt kimegyek a barlang másik oldalán tengerpart mondow wow de már ott kezdett kicsit pálya széle hangulat lenni, láttam mégis egy várost burokkal lezárva oda bementem és szó nélkül valami furcsa lények pár lövéssel legyaktak. Mondom akkor még ide nem kell menni, de totál olyan érzés volt mintha nem is a játék része lenne hanem ott is még akartak valamit aztán nem készült el de benne hagyták :D Végül ott jött a delete mikor mutatta a minimap hogy hová kell menni bolyongtam fél órát de nem lett meg egy több szintes pálya volt nagy árokkal próbáltam fent is lent is harcoltam értelmetlenül mindenkivel és csak el voltam tévedve a fenébe, ott mondtam hogy oké na ebből elég.
Ezzel szemben a másik 3 játék meg arra alapozott hogy filmszerű volt, kiválaszthattuk a bolygót de onnan már kb fogta a kezünk és csőjáték lett ami jól is működött. Megmaradt a reaperes a fő vonalnak de közben minden nép problémájába beleláttunk és befolyásoltuk az életüket valahogy. Az még kicsit mindig fáj hogy a Rachni Queen nem segített a harcban de most olvasom szerepelt a többi játékban is csak én már vagy elfelejtettem vagy nem is találtam meg az utolásokat.
Egyszóval tényleg egy komplex, sok összetevős, végtelen lehetőségeket kínáló világban játszódó történet volt ami hasonló minőségű folytatásra érdemes. A Contact war időszaka is nagyon érdekes nincs még kizárva hogy a trailer csak ezt bemutatta aztán hmmm visszaemlékezés hogy is kezdődött ez az egész mass relayek felfedezése stb. Csak az ilyen előzményekkel az a baj hogy általában arról szólnak hogy amott már befejeztük a sztorinkat elmentünk a falig akkor csináljunk előzményt, mert ott még van hely, de ugye a rajongókat meg jobban érdekli mi történt azután. Szerintem is jobb lenne ilyen nézzuk meg mi maradt a világból mass relayek újjáépítése felvezető rész, új tanács létrehozása Shephard vezetésével, lázadások kicsit mad max világ a káosz miatt aztán lenne megint pár rész ami kifutna egy új ellenségre, de valószínű úgy sem fogjuk kitalálni hogy mire gondoltak ők ott a Biowarenél.