A hagyományos autógyártóknak vagy olajcégeknek nagyságrendekkel nagyobb a tőkéjük/lobbi erejük. Mondhatjuk hogy korábban is kinyírták a sok embernek munkát adó lovaskocsikat, most meg még több olajat/gázt akarnak bányászni.
A kulcsszó a fenntarthatóság. A jelenlegi energiamix nem az, kényelmes a pöfögő autóval furikázni de ez a globális/lokális környezet rovására megy. Sok embereknek pedig nem nehéz elmagyarázni hogy ez káros, ami hosszú távon nem működik és fenntarthatóvá kell tenni a rendszer, mindezt úgy hogy fogyasztási oldalon egyre nagyobb az igény. Az nyilván óriási eredmény lenne ha csak a növekményt sikerülne megújulókkal fedezni, nem is fog menni, talán a szén felhasználás fog minimálisan visszább esni.
Tehát minden watt lehetőséget meg kell ragadni ahol a szénhidrogén alap kiváltható, és ez áldozatokkal is fog járni, de értelmes ember ezt képes elfogadni, az önző persze nem, a két gondolkodásmód aránya ami az energia-politikai döntéseket befolyásolni fogja. Az hagyományos autók pedig azért jó célterület mert a városok levegő minőségét is javítja a kiváltásuk, a globális CO2-től függetlenül.