Úgy értem out-of-the-box nagyobb teret engedni, elválasztva a kritikus biztonsági rendszereket a feature alrendszerektől, hogy a sorozat forgalombahelyezési engedély se ugorjon ha egy rosszindulatú vizsgabiztos kötekedni kezd, mondván nyílt a gyártó rendszere ott, ahol nincs semmi kényes.
Az átépítés persze már más tészta, hiszen ott a legtöbbször erősen hozzá kell nyúlni az említett biztonsági berendezésekhez is.
Viszont amin eu szinten változtathatnának már ha már itt tartunk, az a motorpiszkálás/csere kérdése. USA-ban ugye tudtommal ez senkit nagyon nem érdekel, itt viszont csak típusazonosra lehet, különben megint csak az egyedi forgalombahelyezési marad, amit említettél.
Emögött van egy fontos műszaki szempont, hogy erősebb motorhoz pl. erősebb fék és emiatt nem lehet eltérni, ami papírforma szerint jogos szempont is. Viszont sok modell meg olyan, hogy a gyengébb motoros kivitelekben is ott van ugyanúgy alatta az erősebbhez való fék és egyebek (vagy családi sedanok alatt a 200+ lovas sportautók futóművei kicsit puhább rugókkal gyárilag, ahogy az a japánoknál szokás ). Szóval inkább az kéne, hogy minden lényeges részegységre megadni mekkora teljesítményre/nyomatékra/végsebességre van minősítve és ha egy motorcsere / tuning van, akkor ezek egy nagyobb mozgásteret tudnának adni legálisan, jó esetben külön engedély nélkül. Azért lenne ez jó, mert sajnos nem egy olyan hirdetést látni, ahol le is írja a bátor emberünk, hogy műszaki szerint 1.5 100 lovas a motor, valójában meg 1.6 turbo 240 ló... Maradjunk annyiban, elég érdekes helyre vihette vizsgáztatni... viszont ha lennének ennek a fentiek szerint józanul megengedett keretei, akkor sokkal tisztábban működhetne ez a kérdéskör.