"mellette meg megy a panaszkodás a budos levegőre és a szenynezésekre is."
Onnan látszik, hogy valójában az európai politikát nem ez érdekli, hanem a pénz, hogy a 7 évvel ezelőtti botrány és az azóta is folyamatosan, csak már kisebb füsttel kibukó kamuzások után még mindig lehet dieselmotoros személygépkocsikat gyártani, illetve a forgalomban lévő, az emberi egészségre káros anyagok tekintetében legbrutálisabban szennyező modern nagynyomású CR dieselek (mert ugye az is kibukott egy teszten aztán, hogy egy 40 éves adagolós Mercedes füstje hegyilevegő a mai új dieselekhez képest) kiszorítására sem történtek igazán hathatós intézkedések. Pedig már most 100x egészségesebb levegő lehetne a városokban, ha ezeket kiszorították volna akár csak sima benzinesekkel (lehetőleg a manapság már sajnos ott is elterjed GDI helyett szintén alacsony nyomású, külső keverékképzésű konstrukciókkal). Betiltani sem kellett volna őket, csak a benzin jövedéki adóját elharmadolni, a gázolajét pedig - maximum a tehergépkocsiknál cégek számára visszaigényelhető módon - négyszeresére emelni, 1-2 éven belül lépett is volna mindenki (voltak is azért kevesen, akik erre és hasonlókra számítva már nem mertek dieselt venni).