Az egyik szennyezoanyag hatasat elnyomni egy masik, meg sulyosabb szennyezoanyaggal csak azt okozza, hogy meg kevesbe lesz az emberiseg motivalt egy tartos megoldas kereseben. Tehat a szendioxidszint novekedese miatti melegedest a kenvegyuletek huto hatasaval kompenzalni nem fenntarthato megoldas. A kinai savas esok a 2000-es evekben pedig ugyanugy betettek a kinai tajnak mint ahogy a nemetorszagi savas esok betettek anno a 70-es 80-as evekben a nemet tajnak. Ok, hogy lassitja a melegedest, de kozben mellekhataskent kiirtja a novenyzetet. Btw. most pont ezt hozzak vissza Europaba a szen alapu energiatermeles novelesevel es a magas ken tartalmu fustgaz kibocsatas ujboli engedelyezesevel. Az ok, hogy Europa lemonda az orosz olajrol es foldgazrol, de nem lenne szabad azt szennel potolnia. Ha nincs energia, akkor nincs, de legalabb ne szennyezzunk. (Europanak pont annyi energiabol kellene gazdalkodnia, amennyit helyben meg tudunk termelni co2 semleges forrasokbol es ehhez kellene igazitania az ipara meretet.)
Egyebkent a viz adagolasa a hajtomuvekhez ket hatassal jarna:
- az extra viz miatti kisebb teherbirokepesseg, ezaltal meg dragabb repules
- a hajtomuvek hatekonysaganak csokkenese miatti menovekedett uzemanyagfelhasznalas
A jelenlegi high bypass turbofan hajtomuvek azert huznak szep vastag kondenzcsikot (mig a regi turbojet-ek tobbnyire nem), mert annyi hideg levegot nyomnak at a hajtomu korul, amennyi meg eppen nem huti le a sugarat a flameout szint ala, de a hideg levego gyakorlatilag azonnali felhokepzodest okoz a hajtomu mogott amikor egyesul a hajtomubol kiaramlo, a kerozinbol letrejovo vizgozzel. Ehhez plusz vizet adni gyakorlatilag csak jegesedest okozna a hatjomuvek mogott es az uzemanyagredszerben es a plusz vizgoz kavitaciot a hatso turbinalapatokon. A mai hajtomuvek nagyon jol optimalizaltak a leheto leghatekonyabb es legolcsobb uzemre, igy minden vizet vagy barmilyen nem egheto anyagot hasznalo modositas csak rontana a helyzeten.