"A rekuperáció biztosítja a jármű tömegének gyorsítására fordított energia visszatáplálását az akkumulátorba. Az energia visszatermelésének hatásfoka 90 százalék fölött van."
Viszont egy kisebb legellenallasu, konnyebb jarmu eleve kevesebb energia befektetesevel kepes elore haladni, tehat azonos aksi kapacitas mellett az aranyos veszteseg is kisebb lesz, igy a hatotav no.
"Nem kell a nagyobb tömeg miatt aggódni. Autópályán és országúton a légellenállás leküzdése viszi el az energia nagy részét."
Ezt irtam, viszont a nagyobb tomeg nagyobb meretet is jelent, raadasul nagyobb surlodasi veszteseget a kerekeknel. (mind a gumi-ut feluleten, mind a gumi gurulas kozbeni sajat belso torzulasa miatti hotermelodes okan) Tehat egy konnyebb jarmu, jobb legellanallasal messzebb megy azonos energia felhasznalas mellett.
"Az EV tömege nem elsődleges a jármű energia igénye szempontjából."
Mason mar nagyon nem tudnak sporolni, mert a legeallenallast mar optimalizaltak, az aksi meret pedig adott (pont az a cel, hogy azt ne kelljen novelni). A visszataplalas csak varosi modban szamit sokat, de ott is az atalakitasi vesztesegek miatt jobb, ha eleve kevesebb energiat kell beletenni a jarmube, hogy mozogni kezdjen es akkor aranyosan a veszteseg is kisebb lesz. Autopalyan a legellanallas mellett szinte mar csak a kerekek surlodasi es deformacios energiavesztesegen lehet sporolni.
"Bele kell férnie az utazásra fordított időben kb 500 kilométerenként egy tankolás."
Mint ahogy egy toltesnek is. Autopalyas hasznalat eseten az 500 kilometeres hatotav, tehat a benzinesekkel osszemerheto kapacitas az elvaras a vasarlok reszerol. Ezt kell valahogy elernie a gyartoknak, barmilyen optimalizacioval ami csak eszukbe jut. (tomeg, surlodas, legellenallas, motor es hajtasi elektronika hatekonysag, stb.) A nagyobb kapacitasu Teslak egyebkent mar elerik es tobbnyire meg is haladjak ezt a szintet, de ott szenne lett optimalizalva a hajtaslanc, a vazszerkezet, de meg az aksik is, tisztan a tomegcsokkentes es az energiahatekonysag novelese miatt.