"Viszont egy kisebb legellenallasu, konnyebb jarmu eleve kevesebb energia befektetesevel kepes elore haladni, tehat azonos aksi kapacitas mellett az aranyos veszteseg is kisebb lesz, igy a hatotav no."
A tömegre mint energia tároló közegre kell tekinteni. Gondolom volt gyerekkorodban lendkerekes autód. Egy parányi méretű lendkerékbe tárolt energia egészen messze volt képes az autót elmozgatni. A tömeg csak a hagyományos motorral szerelt járművek esetében probléma.
A légellenállás a jármű alakjával van összefüggésben. A tömegnek nincs ebben szerepe. Azt azért érdemes tudni, hogy a Otto/Diesel motoros járművek miatt, az autógyártók a könnyű járművekre törekedve terveznek. Sokaknak az SUV formával van bajuk és nem az akkumulátorok tömegévek.
A tömegen spórolást elengedheted.
A Tesla model 3, 1610 vagy 1730 kg és 14,7 kWh/100 km
Az Audi A3, 2.0 TDI saját tömeg, 1 340 kg 55KWh/100 km az 5.5 literes kombinált fogyasztásból számolva?
Akkor most melyik autó fogyasztás csökkentésére kell rágyúrnia a gyártónak. A Tesla majdnem négyszer hatékonyabb az energia felhasználásban.
Tényleg értelmetlen az elektromos autók tömegének gumicsontját rágni.